Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

1)"Η κακοποίηση του παιδιού στο σχολείο και στην οικογένεια", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607


2)"Γυναικεία ευτυχία:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=1076


3)"Πρόγραμμα αυτο-εκτίμησης για παιδιά .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή". Β' ΕΚΔΟΣΗ

Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς κι εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, παραγγελία με αντικαταβολή στο 210-6714371. http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607. Δελτίο τύπου για το βιβλίο εδώ


4)"Συζητώντας με την εσωτερική μητέρα". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας.

Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ τηλ. 2016714371. Δελτίο τύπου εδώ

Πληροφορίες και περιεχόμενα http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3791


5)Μετάφραση/Επιμέλεια του 'Οδηγού Θεραπείας για τον Βιασμό' της Aphrodite Matsakis. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007)


6)'Οδηγός εκπαιδευτικών και γονέων για την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης' (A' συγγραφέας) Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007, Β έκδοση 2019)

Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες.



Σύντομα άρθρα στο facebook.com/victoria.prekate.9


---------------------------------------------------------

Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του.

Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωση της συμπόνιας, της αλλοτρίωση κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, έχουμε πολλά να ωφεληθούμε από την εκπαίδευση στην πνευματική ζωή της θρησκευτικής παράδοσης του τόπου μας. Περισσότερα εδώ https://brightplanet.blogspot.com/2020/01/blog-post_25.html


YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate

Εκπαιδευτικά βίντεο, ομιλίες, συνεντεύξεις κλπ https://www.youtube.com/channel/UCPQUL5W0B32LIG15tfTS5BA Στο ιστολόγιο αυτό αναρτώνται άρθρα ψυχολογίας και προσωπικές απόψεις. Τα θέματα που με ενδιαφέρουν είναι η προστασία του παιδιού, η πρόληψη και θεραπεία της ενδο-οικογενειακής βίας, οι εφαρμογές της ψυχολογίας στην βελτίωση της καθημερινής ζωής και η σχέση ψυχολογίας και πνευματικής ζωής μέσα από την Ορθοδοξία.
myows online copyright protection

Make believe:Η ετερο-εκπληρούμενη προφητεία


Έχω μιλήσει αρκετές φορές για τη δύναμη της θετικής (ή αρνητικής σκέψης) και για την αυτό-εκπληρούμενη προφητεία. Ας μιλήσουμε λίγο και για την ετερο-εκπληρούμενη προφητεία. Πώς δηλαδή οι σκέψεις και πεποιθήσεις των άλλων γίνονται η δική μας πραγματικότητα,  όταν δεν είμαστε 'εμβολιασμένοι' με προσωπική κρίση κι επίγνωση, όταν δεν γνωρίζουμε τι πιστεύουμε και γιατί το πιστεύουμε, όταν καταπίνουμε αμάσητα τα πιστεύω των άλλων. Τότε, κάποιοι άλλοι  μεθοδικά θα φροντίσουν να γίνει αυτή η κατάποση όσο πιο αναπαίσθητα γίνεται και να είμαστε τόσο αποχαυνωμένοι ώστε να μην μπορούμε όχι μόνο να μασήσουμε, αλλά να γευτούμε καν. Δεν είναι τυχαία τα  αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας από το Ινστιτούτο Μαξ Πλανκ που βρήκε ότι άντρες εθισμένοι στην πορνογραφία έχουν λιγότερη φαιά ουσία στο ραβδωτό του εγκεφάλου από την ομάδα ελέγχου… Παίζει και η πορνογραφία το ρόλο της…

Η δύναμη της ετερο-εκπληρούμενης προφητείας βασίζεται: α) Στον αριθμό των άλλων ατόμων που εκφράζουν ένα συγκεκριμένο πιστεύω, β) στην συναισθηματική εγγύτητα με τα άτομα αυτά, γ)στο χρονικό διάστημα που ένα πιστεύω διατηρείται, δ)στον τρόπο με τον οποίο εκφράζεται και ε)σημαντικότερο- στις νοητικές άμυνες του ατόμου απέναντι στην πίεση των πιστεύω των άλλων. Το σοκαριστικό είναι ότι το περιεχόμενο των πεποιθήσεων δεν φαίνεται να παίζει ρόλο! Μπορεί δηλαδή να είναι το πιο παράλογο, το πιο οξύμωρο, το πιο εξωφρενικό. πιστεύω Αν ισχύουν όμως τα παραπάνω ΚΑΙ αν το άτομο δεν έχει αναπτύξει συνειδητά τη δική του νοητική άμυνα, κρίση και διάκριση, θα το καταπιεί και θα υιοθετήσει- όσο παράλογο κι αν είναι. Ούτε σημαίνει ότι αν πολλά άτομα, ακόμη και η πλειοψηφία, έχουν ένα παράλογο πιστεύω, αυτό είναι και το σωστό. Απίστευτες παρανοϊκές πεποιθήσεις έχουν διατηρηθεί πεισματικά στο πέρασμα των αιώνων από μεγάλα τμήματα του ανθρώπινου πληθυσμού –αυτό δεν σημαίνει ότι ήταν σωστές. Τραγικό παράδειγμα τα εγκλήματα εναντίον των γυναικών σε αναπτυσσόμενες χώρες που βλέπουν αυτή τη στιγμή το φως της δημοσιότητας. Δεν έχουν καμία λογική κι όμως ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού τις υποστηρίζει (όπως π.χ. να παντρεύονται τα κορίτσια από 9 ετών!). Η Δύση έχει κι αυτή τη δική της ιστορία μαζικών παρανοιών. Δυστυχώς πολλές φορές τα πιστεύω αυτά μεταδίδονται από γενιά σε γενιά, καθώς η συναισθηματική εγγύτητα μεταξύ μελών της οικογενείας καθιστά τις διανοήσεις των ανθρώπων πιο διάτρητες.  Ο κάθε πρώην επαναστατημένος έφηβος γνωρίζει πώς είναι πολύ πιο δύσκολο να ελευθερωθείς πραγματικά από τις περιοριστικές αντιλήψεις των γονιών σου, από ότι απλώς να το διαλαλείς. Επίσης, το χρονικό διάστημα μιας πεποίθησης συσσωρεύει αδράνεια και την κάνει ακόμη πιο δυσκίνητη. Πώς αλλιώς, εκτός από φόβο κι αδράνεια, μπορεί να εξηγηθεί ότι το μεγαλύτερο ποσοστό στα κυβερνώντα κόμματα δόθηκε από συνταξιούχους, ακόμη κι να δεν έχουν να αγοράσουν φάρμακα;

Ποιες είναι λοιπόν οι κυρίαρχες ετερο-εκπληρούμενες προφητείες, τα make-believe, που πρωτοστατούν, ακόμη κι αν δεν έχουν καμία λογική υπόσταση;

-«Έλλειψη, υπάρχει παντού έλλειψη εργασίας, δεν θα βρω με τίποτα δουλειά». Ο φόβος της ανεργίας δεν είναι προϊόν της κρίσης! Υπήρχε και από πριν, ακόμη και σε περιόδους που η ανεργία ήταν χαμηλή. Ο καλά συντηρημένος αυτός φόβος, έχει ριζώσει σε βάθος χρόνου και σε πλήθος ατόμων. Είναι νομίζω από τους βασικούς λόγους, που ανεχόμαστε ή/και ξαναψηφίζουμε κόμματα που τον μεταμορφώνουν σε πραγματικότητα. Κατά κάποιο τρόπο, θεωρούμε την έλλειψη εργασίας  -ανεπιθύμητη μεν- αλλά δεδομένη. Έτσι δεν μας κάνει εντύπωση όταν τη βλέπουμε με σάρκα και οστά. Με κάποιο τρόπο άθελά μας βοηθούμε τις κυβερνήσεις να την μεγαλώσουν. Σε πρόσφατη έρευνα, η πλειοψηφία των νέων απαντούσε ότι  δεν την ενδιαφέρει ποια δουλειά θα κάνει, αρκεί να έχει σταθερό μισθό. Αυτή η νοοτροπία είναι ύπουλα επικίνδυνη, ιδιαίτερα όταν υιοθετείται από νέους ανθρώπους. Σημαίνει ότι δεν έχουν πια όνειρα… Έχουν εγκαταλείψει ακόμη και την ιδέα ότι θα μπορούσαν να έχουν όνειρα. Δεν βλέπουν πια τη ζωή από την άποψη της δικής τους αφθονίας «έχω τόσα να προσφέρω», «θέλω τόσα πολλά να κάνω», αλλά από την άποψη του ζητιάνου «δώστε μου μια δουλίτσα, ότι να ‘ναι, κάνω τα πάντα». Με τέτοια νοοτροπία, η γενιά αυτή γαλουχείται να αποδεχτεί κυβερνήσεις που θα δημιουργήσουν 70% ανεργία. Όμως ακόμη και αυτή η πεποίθηση είναι παντελώς διαστρεβλωμένη: δεν είναι η ανεργία η φυσική εξέλιξη μιας ανθρώπινης κοινωνίας. Σε όλες τις πρωτόγονες κοινωνίες για χιλιετίες όλοι εργάζονταν στη γη, στο κυνήγι, στις τέχνες και όλοι είχαν να προσφέρουν σε πολλούς χώρους. Η ανεργία είναι μια αφύσικη συνέπεια μιας αφύσικης εξέλιξης στην ανθρώπινη κοινωνία που δυστυχώς έχουμε μάθει να την αποδεχόμαστε ως φυσιολογική και δεδομένη.

-‘Κερδίζω όταν χάνει ο άλλος’ -‘Ο θάνατός σου, η ζωή μου’-‘Είμαι μόνος σε ένα εχθρικό κόσμο’. Αυτές οι παράλογες πεποιθήσεις είναι αποτελέσματα καθαρά της πνευματικής αποκοπής. Είναι αντιδιαμετρικά αντίθετες με την πίστη και τη σύνδεση με την πνευματική μας πηγή. Είναι ο ορισμός του διαχωρισμού ανάμεσά μας και του διαχωρισμού από τον Δημιουργό. Ακόμη κι αν ο Θεός, μας έχει αποδείξει επανειλημμένα ότι δεν μας αφήνει, πολύ εύκολα επαναφέρουμε το τόσο διαδεδομένο αρχέτυπο ‘είμαι μόνος σε ένα εχθρικό κόσμο’ και συμπεριφερόμαστε αντίστοιχα, αποξενώνοντας άλλους. Μόνο η συστηματική πνευματική σύνδεση, η προσευχή και η πνευματική επίγνωση μπορούν να μειώσουν αυτές τις διαστρεβλώσεις που είναι τόσο κοινές, όσο η ανθρώπινη φύση.

-‘Η Ελλάδα είναι χαμένη, οι Έλληνες δεν αλλάζουν με τίποτα’. Πόσες φορές δεν το έχουμε ακούσει… Ίσως από εκείνους που βολεύονται σε αυτήν την πεποίθηση ώστε να μην αναλάβουν καμία ευθύνη για αλλαγή. Ίσως από εκείνους που ελπίζουν έτσι να κατευνάσουν τις τύψεις τους για το ότι οι ίδιοι ψηφίζουν κόμματα με τα οποία δεν συμφωνούν, μόνο και μόνο για προσωπικό όφελος. 

-‘Η αλλαγή με φοβίζει, δεν μπορώ να την αντιμετωπίσω’. Είτε το θέλουμε είτε όχι, η αλλαγή θα έρθει. Αν τη βοηθήσουμε, αν την ενθαρρύνουμε, μπορούμε τουλάχιστον να την διοχετεύσουμε σε μια πιο θετική κατεύθυνση για εμάς. Αν την αρνηθούμε, απλά θα έρθει όπως εκείνη νομίζει, κατραπακιά,απροσδόκητα κι επώδυνα.

-‘Ας το αφήσω στους ηγέτες. Εκείνοι ξέρουν και θα τα τακτοποιήσουν όλα’. Είδαν οι Ευρωπαίοι ηγέτες τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών και είπαν ‘πήραμε το μήνυμα, θα δούμε τι θα κάνουμε’. Πόσο ταπεινωτικό για τους λαούς! Ποία αποδυνάμωσις! Σαν να είναι τα 500 εκατομμύρια των Ευρωπαίων ένα μωρό παιδί, που κλαίει  και το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να περιμένει από το μπαμπά-ηγέτη αν θα ακούσει, πώς θα το ακούσει και αν θα κάνει κάτι. Οι πολίτες θα έπρεπε να έχουν τη δύναμη να αποφασίσουν οι ίδιοι άμεσα τι θα γίνει στον τόπο τους, ακόμη και με εβδομαδιαία δημοψηφίσματα αν χρειαστεί. Είναι απογοητευτικό μετά από τόσους αιώνες που έχει ανακαλυφθεί η δημοκρατία να κρατούνται οι λαοί ακόμη σε τέτοια βρεφική αδυναμία κι εξάρτηση…

-‘Από την τηλεόραση θα μάθω τι γίνεται στον κόσμο (έστω κι αν δεν την πιστεύω)’. Την τηλεόραση δεν την ενδιαφέρει κατά πόσον πιστεύουμε αυτά που λέει ή κατά πόσον εκτιμούμε τους τηλεπαρουσιαστές της. Την τηλεόραση το μόνο που την ενδιαφέρει είναι να την ανοίγουμε. Άπαξ και την ανοίξουμε ξέρει ότι θα πετύχει το στόχο της. Έχει την επιστημονική μέθοδο να μετατρέψει τα δικά της πιστεύω της σε σκάγια που θα αφήσουν τα δικά μας διάτρητα. Ο μόνος τρόπος για να μην πιστέψεις την τηλεόραση, είναι να την έχεις κλειστή!

-‘Αυτό που με περιμένει εκεί έξω είναι πιο τρομακτικό από αυτό που ζω σήμερα’. Όπως το ινδικό χοιρίδιο του πειράματος της μαθημένης αβοηθησίας: του έκαναν ηλεκτροσόκ κάθε φορά που προσπαθούσε να ανοίξει την πόρτα και να βγει από το κελί του. Όταν τέλος του άνοιξαν την πόρτα, το ινδικό χοιρίδιο, δεν δοκίμαζε καν. Έμενε μέσα στο κλουβί. Έτσι εξηγείται πώς είχαν το θράσος κάποιοι δημοσιογράφοι, μετά από όσα δεινά έχει περάσει αυτός ο τόπος, να μιλούν περί ατυχήματος, ή ότι θα χύσουμε την καρδάρα με το γάλα, αν αλλάξει ο πολιτικός συσχετισμός. Μόνο σε ινδικά χοιρίδια μπορεί να απευθύνεται τέτοιος παραλογισμός.

-‘Δεν έχω άλλη επιλογή. Μόνο απαξίωση μπορώ να περιμένω’. Είναι βέβαια πεποίθηση πολλών και για αυτό έλκονται ακόμη μια φορά σε εκείνους που θα τους απαξιώσουν. Για αυτό αδυνατούν να διακρίνουν τον ειλικρινή από εκείνον που θα τους προδώσει –ξανά. Από τις πολλές προδοσίες, η κρίση έχει θολώσει. Ένα παραπλήσιο παράδειγμα είναι η δύστυχη εκείνη γυναίκα στο Πακιστάν που λιθοβολήθηκε από τους γονείς της, επειδή παντρεύτηκε έναν άνδρα που δεν ενέκριναν. Το αξιοσημείωτο στην περίπτωση αυτής της γυναίκας ήταν ότι οι γονείς της είχαν ήδη σκοτώσει την αδερφή της (για αντίστοιχους λόγους … «τιμής») κι ότι ο άνδρας που επέλεξε (;) να παντρευτεί –ίσως για να γλυτώσει από την κακοποίηση των γονιών- είχε επίσης σκοτώσει την προηγούμενη γυναίκα του. Περιβεβλημένη από φονιάδες, η διάκρισή της είχε τόσο διαστρεβλωθεί που αναζήτησε σωτηρία σε έναν ακόμη φονιά- αν είχε βέβαια δυνατότητα επιλογής. 

Βικτωρία Πρεκατέ, www.brightplanet.blogspot.gr, 1/6/2014

Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελευθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση,Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Μετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).



http://www.redcross.gr/ Εκπαιδεύει και τοποθετεί εθελοντές σε πολλούς φορείς ανά την Ελλάδα για την αρωγή ατόμων που έχουν ανάγκη. Τομέας Νοσηλευτικής και Τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας



Αν
θέλετε να βοηθήσετε τους άστεγους και άπορους, δείτε τις ακόλουθες πηγές:


Οδηγός επιβίωσης αστέγων της «Κλίμακας»
http://www.klimaka.org.gr/newsite/downloads/astegoi_odigos_epiviosis.pdf


Συσίτα της Εκκλησίας της Ελλάδος
http://www.ecclesia.gr/greek/koinonia/fagito.html





Στα πλαίσια δραστηριότητας του ενεργού πολίτη, ενός πολίτη που ενδιαφέρονται γαι το περιβάλλον και τους συνανθρώπους, προτείνουμε τον ακόλουθο ιστότοπο για ενυπόγραφες διαμαρτυρίες, για διάφορους καλοπροαίρετους σκοπούς:

www.thepetitionsite.com

www.savejapandolphins.org