Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

1)"Η κακοποίηση του παιδιού στο σχολείο και στην οικογένεια", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607


2)"Γυναικεία ευτυχία:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=1076


3)"Πρόγραμμα αυτο-εκτίμησης για παιδιά .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή". Β' ΕΚΔΟΣΗ

Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς κι εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, παραγγελία με αντικαταβολή στο 210-6714371. http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607. Δελτίο τύπου για το βιβλίο εδώ


4)ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ!"Συζητώντας με την εσωτερική μητέρα". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας.

Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ τηλ. 2016714371. Δελτίο τύπου εδώ

Πληροφορίες και περιεχόμενα http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3791



ΟΜΙΛΙΕΣ

Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες.


Στη δύσκολη συγκυρία που διανύει η χώρα μας, η Πρεκατέ Βικτωρία προσφέρει περιορισμένο αριθμό δωρεάν ενημερωτικών ομιλιών σε σχολεία (μέσω συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, απογευματινές ώρες) σχετικά με θέματα βίας, αυτοεκτίμησης, ψυχικής ανθεκτικότητας στα παιδιά, προετοιμασίας για την επαγγελματική ζωή κ.α.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε και να ρωτήσετε απορίες (δωρεάν συμβουλευτική μέσω email) στο vprekate@gmail.com.




---------------------------------------------------------

Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του.

Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωση της συμπόνιας, της αλλοτρίωση κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, είναι περισσότερο σημαντική από ποτέ η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή. Περισσότερα εδώ brightplanet.blogspot.gr/2017/03/blog-post.html


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ
Προωθούνται οι σύνδεσμοι για κάποια 20λεπτα εκπαιδευτικά βίντεο που έχω φτιάξει και θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα στους συναδέλφους για θεματική εβδομάδα, προγράμματα αγωγής υγείας, δράσεις κατά του εκφοβισμού, σχολική και κοινωνική ζωή κλπ.

Σχολικός εκφοβισμός https://www.youtube.com/watch?v=1BFJou1I7_s

Οικολογία, διατροφή, προστασία των ζώων https://www.youtube.com/watch?v=B9f0E6fI1TM

Ενδο-οικογενειακή βία https://www.youtube.com/watch?v=utM9r3j49iE&t=200s

Αυτο-εκτίμηση για παιδιά https://www.youtube.com/watch?v=Gh9QPKzMYJU

Αξιολόγηση μαθητών και σχολείων και δήθεν αξιοκρατία και πώς ένας 14χρονος ζωγραφίζει την Ελλάδα


Μπήκε λοιπόν η Τράπεζα θεμάτων σε εφαρμογή. Πέρα από την αδικία (γιατί εφαρμόστηκε τελευταία στιγμή) αναρωτιέται κανείς κατά πόσον η επιλογή συγκεκριμένων θεμάτων για συγκεκριμένα σχολεία είναι πραγματικά τυχαία και κατά πόσον είναι δίκαιο να δίδονται ευκολότερα θέματα σε άλλα σχολεία και σε άλλα πιο δύσκολα. Αλλά γιατί άραγε γίνεται όλη η φασαρία για την Τράπεζα θεμάτων; Είναι ο στόχος μια υψηλότερη απαίτηση από το δυναμικό των παιδιών; Το αίτημα αυτό έχει βάση, αλλά υπάρχουν άλλοι τρόποι να επιτευχθεί (περισσότερα παρακάτω). Ή μήπως ο στόχος είναι να μπουν τα σχολεία σε πίνακα κατάταξης ανάλογα με τα ποσοστά επιτυχίας των 15χρονων μαθητών, σύμφωνα με το αγγλοσαξωνικό μοντέλο, άρα σε αυτήν την περίπτωση δεν μιλάμε για αξιολόγηση μαθητών, αλλά αξιολόγηση σχολείων;

Το μοντέλο αξιολόγησης μαθητών μέσω Τράπεζας θεμάτων ίσως λοιπόν φιλοδοξεί να ακολουθήσει το αγγλοσαξωνικό μοντέλο αξιολόγησης των σχολείων μέσω league tables (πινάκων κατάταξης), όπου τα αποτελέσματα των μαθητών σε εθνικές εξετάσεις στην ηλικία των 15 ετών χρησιμοποιούνται για να αξιολογηθεί πόσο ‘καλό’ είναι το σχολείο. Κατόπιν τα αποτελέσματα δημοσιοποιούνται σε πίνακες ‘καλών’ και ‘κακών’ σχολείων, όπου οι γονείς επιλέγουν το σχολείο του παιδιού τους και αντίστοιχα χορηγείται ή διακόπτεται η χρηματοδότηση του σχολείου. Η αξιολόγηση των σχολείων μέσω αξιολόγησης των μαθητών ακούγεται σαν καλή, δήθεν αξιοκρατική ιδέα, όμως έχει ήδη παρουσιάσει πολλά προβλήματα, ακόμη και σε κράτη όπου η αξιολόγηση λειτουργεί πραγματικά με διαφάνεια. Τα σχολεία κατατάσσονται σε πίνακα ανάλογα με το ποσοστό των μαθητών που βαθμολογούνται με Α ως C. Κάποια από τα αναφερθέντα προβλήματα είναι (σύμφωνα με το άρθρο του Graeme Paton στον Telegraph, 4/7/2011):

1)      Οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν με στόχο το βαθμό στα εξεταζόμενα μαθήματα. Το σχολείο γίνεται βαθμοθηρικό φροντιστήριο κι όχι τόπος παιδείας.

2)      Τα δύσκολα μαθήματα αποφεύγονται από τα σχολεία, τα μαθήματα γενικής παιδείας και οι δραστηριότητες σφαιρικότερης προσωπικής καλλιέργειας καταργούνται, γιατί δεν προσφέρουν βαθμούς στη μηχανή αξιολόγησης σχολείων μέσω league tables

3)      Το σχολείο τείνει να αδιαφορεί για τους αδύνατους μαθητές, καθώς ούτως ή άλλως θεωρείται ότι δεν θα περάσουν το όριο της βάσης C (‘καμμένα χαρτιά’), άρα το σχολείο δεν έχει όφελος να ασχοληθεί μαζί τους. Πολύ χειρότερα δε, τα σχολεία δεν θέλουν να εγγράψουν αδύνατους μαθητές, ή μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ή προβλήματα συμπεριφοράς, για να μην κατεβάσουν το μέσο όρο του σχολείου.

4)      Η έμφαση των εκπαιδευτικών είναι στα παιδιά λίγο κάτω του C, ώστε να το περάσουν, ενώ η βαθύτερη κατανόηση της ύλης αποφεύγεται ως χάσιμο χρόνου, ο οποίος αξιοποιείται καλύτερα στα SOS  θέματα.

5)      Το αποτέλεσμα της εστίασης στα league tables είναι ότι η θέση του Ηνωμένου Βασιλείου έπεσε στα διεθνή τεστ της PISA που επικεντρώνονται περισσότερο στην κατανόηση (Nick Collins, The telegraph, 25/1/2012)

6)      Οι πίνακες ευνοούν τα σχολεία σε περιοχές υψηλού κοινωνικο-οικονομικού επιπέδου, όπου τα σχολεία έχουν μαθητές με μεγαλύτερη υποστήριξη στο σπίτι. Περιοχές με φτώχεια, υψηλό ποσοστό μεταναστών (όπου η αγγλική δεν είναι η μητρική γλώσσα) όπως είναι αναμενόμενο δεν ‘σκοράρουν’ στον πίνακα κι έτσι υπο-χρηματοδοτούνται, εντείνοντας την περιθωριοποίηση και τον κοινωνικό αποκλεισμό των μαθητών τους.

7)      Από την αρχή εισαγωγής τους, οι πίνακες κατάταξης των σχολείων έχουν κατακριθεί αδιάλειπτα και συστηματικά από εκπαιδευτικούς, διευθυντές, και συνδικαλιστές, αλλά ακόμη και από διευθυντές ‘επιτυχημένων’ σχολείων κορυφής, ως μέτρο ‘άδικο και άδικο’ (Times Educational Supplement magazine, 11/5/2008).

8)      Προωθεί τον αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ των σχολείων, κάποια από τα οποία φτάνουν στο σημείο να κάνουν επιπλέον μαθήματα για τους μαθητές στο όριο της βάσης (παραμελώντας όλους τους άλλους)

9)      Η συστηματική δουλειά για την σωστή κοινωνικο-συναισθηματική αγωγή των παιδιών που κάνουν πολλοί εκπαιδευτικοί δεν φαίνεται πουθενά, ενώ τα παιδιά με ειδικές ανάγκες αναγκαστικά κρίνονται ανεπιθύμητα σε αυτό το αδυσώπητο σύστημα μάρκετινγκ σχολείων, για να μην τους κατεβάσει τα ποσοστά.

Εντυπωσιακό είναι ότι όταν η Ουαλία και η Σκωτία αποφάσισαν να ΜΗΝ δημοσιοποιούν συγκεντρωτικά αποτελέσματα εξετάσεων των μαθητών ανά σχολείο, το έκαναν κάποιες εφημερίδες για να υπερασπιστούν τα δικαιώματα των γονιών στην ελεύθερη πληροφόρηση! Μήπως δεν θα βρεθούν κι εδώ αντίστοιχοι καλοθελητές; Το σχολείο είναι ζωντανό κύτταρο γενικής μόρφωσης, παιδείας και κοινωνικοποίησης που δεν μπορεί να ποσοτικοποιηθεί. Το σχολείο δεν είναι υπεραγορά δεξιοτήτων, αλλά ανάπτυξης ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων. Πολύ περισσότερο δε στην Ελλάδα  του σήμερα, που ξέρουμε πόσο διάτρητη είναι η διαφάνεια σε οποιαδήποτε αξιολόγηση.

Ας πάμε τώρα στο στόχο της αξιολόγησης των μαθητών. Υπάρχει σήμερα υπερβολική επιείκεια στην αξιολόγηση και τις απαιτήσεις μας από τους μαθητές; Αναμφισβήτητα υπάρχει και σε αυτό ευθυνόμαστε εμείς οι εκπαιδευτικοί. Είναι η λύση η τράπεζα θεμάτων; Κατά τη γνώμη μου, όχι με τον τρόπο που πάει να εφαρμοστεί. Έχουμε ευθύνη εμείς οι εκπαιδευτικοί να αυξήσουμε τις απαιτήσεις μας από το κάθε παιδί να μπορέσει να εκπληρώσει το δικό του δυναμικό. Για αυτό χρειαζόμαστε υποστήριξη, καθώς οι αυξημένες απαιτήσεις σημαίνουν παραπάνω δουλειά και παραπάνω στήριξη στους μαθητές. Ένα από τα πολύ σημαντικά πράγματα που έχει πει ο Καζάκης (ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα σεμινάρια αυτό-μόρφωσης) είναι ότι έχουμε μάθει να είμαστε η γενιά της ήσσονος προσπάθειας. Να είναι όλα εύκολα και γρήγορα. Πώς θα βγάλουμε μαχητές της ζωής, όταν διευκολύνουμε τους μαθητές και ζητούμε από εκείνους τα ελάχιστα δυνατά; Όταν αποφοιτούν από το γυμνάσιο παιδιά ουσιαστικά αναλφάβητα; Όταν θέλουν όλη τη τροφή της γνώσης έτοιμη για παπαγαλία, χωρίς να παιδέψουν λίγο το μυαλουδάκι τους να σκεφτούν;

Ο λόγος που η Τράπεζα θεμάτων δεν με πείθει είναι ότι ο μοναδικός που έχει απομείνει, υποτιθέμενα αξιοκρατικός θεσμός αξιολόγησης, αυτός των Πανελλήνιων εξετάσεων έχει μετατραπεί σε φιάσκο υποκριτικής και κοροϊδίας. Καθώς πλησιάζουμε στην αυλαία των Πανελληνίων εξετάσεων, δεν μπορώ παρά να ξανα-επισημάνω τον επικίνδυνο στρουθοκαμηλισμό μας σχετικά με την αντιγραφή στις Πανελλήνιες εξετάσεις: Από τη στιγμή που επιτρέπεται η τουαλέτα στις εξετάσεις, πολλά παιδιά αντιγράφουν, είτε από σκονάκια, είτε πολύ χειρότερα, από μετάδοση θεμάτων στο κινητό. Η απάντηση περί μισάνοιχτης πόρτας τουαλέτας δεν στέκει και δεν εφαρμόζεται στην πράξη. Οι πόρτες της τουαλέτας στην πλειοψηφία των σχολείων κλείνουν και φυσικά οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να ‘παίρνουν μάτι’ τους μαθητές (που είναι στην όψιμη εφηβεία). Ο ΜΟΝΟΣ τρόπος να μην  δίνεται στα παιδιά η ευκαιρία για αντιγραφή, η οποία συμβαίνει σήμερα κατά κόρον, είναι να σπάσει η μετάδοση των θεμάτων σε δύο ή τρεις δόσεις της μιάμισης ή μίας ώρας η κάθε δόση, με διαλείμματα για τουαλέτα ανάμεσα, αλλά χωρίς η έξοδος από την άιθουσα κατά τη διάρκεια της μίας ή μιάμισης ώρας που γράφουν. Στην εξαιρετική περίπτωση που κάποιο παιδί δεν μπορεί να συγκρατηθεί ούτε για τη μία ώρα, μπορεί να ζητήσει να επανεξεταστεί στις επαναληπτικές. Αλλιώς, απλά κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας. Αποτελεί πραγματικά φαινόμενο κοινωνικής ψυχοπαθολογίας πώς διυλίζουμε τον κώνωπα στην μία πλευρά της αίθουσας εξέτασης, αλλά αφήνουμε τον ελέφαντα ακριβώς δίπλα. Δυστυχώς, ο στρουθοκαμηλισμός μας ( ίσως δεν αντέχουμε να σκεφτούμε ότι η νεολαία μας δεν είναι άσπιλη, αμόλυντη και άχραντη!)  ενθαρρύνει τη νοοτροπία της θρασύτητας, της αδικίας και της εξαπάτησης από μικρή ηλικία. Οι μάγκες με τις πλαινές τσέπες στις βερμούδες περνούν στο Πανεπιστήμιο στην Αθήνα, ενώ ο τίμιος φουκαράς που ξοδεύει λεφτά σε φροντιστήρια καταλήγει να πληρώσει άλλα τόσα γιατί πέρασε στην επαρχία, αφού του ‘φαγε ο μάγκας με τη βερμούδα τη θέση στην Αθήνα. Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην ιδιωτικότητα (οι τουαλέτες πρέπει να έχουν κλειστές πόρτες) ΚΑΙ στην πραγματική αξιοκρατία. Για αυτό πρέπει να εφαρμοστεί η μετάδοση θεμάτων σε σπαστές δόσεις της μιάς ή μιάμισης ώρας, με διαλείμματα ανάμεσα και χωρίς τουαλέτα στην κάθε δόση. Οτιδήποτε άλλο κάνει πολύ μεγάλη ζημιά, όχι μόνο στη αίσθηση δικαίου, αλλά πολύ περισσότερο στην ηθική διαπαιδαγώγηση της νεολαίας μας,  γιατί διαιωνίζει την Ελλάδα της εξαπάτησης, του ‘παρτακισμού’ και της λαμογιάς.

Τέλος οφείλω να σχολιάσω κάποια σοβαρά ανακόλουθα στο πρόγραμμα σπουδών και τα διδακτικά βιβλία. Τα παιδιά πάσχουν από σοβαρή έλλειψη πατριδογνωσίας ( με την πραγματική έννοια αυτού του ωραίου όρου), η οποία όμως δεν είναι τυχαία. Κάποιες επιλογές του Υπουργείου Παιδείας είναι κατά τη γνώμη μου σκανδαλώδεις:

1)Η τελευταία φορά στην μαθητική τους ζωή που τα παιδιά διδάσκονται Γεωγραφία είναι στη Β Γυμνασίου. Όλα τα σχετικά με την Ελλάδα κεφάλαια (Γεωλογική ιστορία Ελλάδας,  Βουνά και πεδιάδες, κλίμα Ελλάδας, ποτάμια και λίμνες, διοικητική διαίρεση-πληθυσμός-μεγάλεις πόλεις της Ελλάδας, πρωτογενής-δευτερογενής-τριτογενής τομέας στην Ελλάδα) έχουν βγει ΕΚΤΟΣ ύλης, με τη δικαιολογία ότι τα είχαν διδάχθηκαν στην Ε Δημοτικού! (και φυσικά θα τα θυμούνται για πάντα…)

2)Παραθέτω χωρία από το Βιβλίο Γεωγραφίας της Β Γυμνασίου, αυτολεξεί,  σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση (η οποία είναι ΜΕΣΑ στη διδακτέα ύλη και για την οποία τα παιδιά διδάσκονται επανειλημμένα και σε άλλα μαθήματα). Η παρουσίαση της ΕΕ στο βιβλίο της Γεωγραφίας είναι απόλυτα μεροληπτική υπέρ της. Ομολογουμένως το βιβλίο έχει γραφεί αρκετά χρόνια πριν. Και πάλι όμως η επιλογή τέτοιας ύλης ως υποχρεωτική δεν δικαιολογείται.  Οι υπογραμμίσεις δικές μου και τα συμπεράσματα δικά σας…

Σελ.86 «Η κατάτμηση της Ευρώπης σε πολλά κράτη προκάλεσε προβλήματα επικοινωνίας, μετακινήσεων, κατασκευής μεγάλων έργων (οδικών, σιδηροδρομικών δικτύων), διαχείρισης πόρων (ποταμών, λιμνών, ορυκτού πλούτου)κλπ. Μέρος αυτών των προβλημάτων λύθηκαν με τη δημιουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Σελ. 92 «Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι μοναδική στον κόσμο. Οι χώρες που αποτελούν την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα κράτη-μέλη της συνεχίζουν να είναι ανεξάρτητα, κυρίαρχα έθνη, αλλά συνενώνουν τις εθνικές κυριαρχίες τους, ούτως ώστε να έχουν παγκόσμια επιρροή…» (Συνένωση λοιπόν…)

Σελ. 95 «Τα σύνορα στην ενωμένη Ευρώπη έχουν καταργηθεί (!) και επομένως οι ευκαιρίες που παρέχονται στους πολίτες της …..είναι περισσότερες».

Σε μια λοιπόν Ευρωπαϊκή Ένωση χωρίς σύνορα, τα παιδιά δεν γνωρίζουν τι είναι π.χ. ακριτικός νομός, γιατί έχει βγει εκτός ύλης. Δεν γνωρίζουν τα βουνά και τις λίμνες της Ελλάδας, γιατί έχει βγει εκτός ύλης. Δεν γνωρίζουν για τη χλωρίδα και τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της Ελλάδας, γιατί έχει βγει εκτός ύλης.  Και πώς θα υπερασπιστούν αυτό που δεν γνωρίζουν; Δεν πειράζει γιατί γνωρίζουν ότι η ΕΕ είναι μοναδική στον κόσμο! Θεωρώ ότι αυτού του είδους η έλλειψη και διαστρέβλωση παιδείας είναι κατά κάποιο τρόπο πιο σοβαρή ακόμη και από τον απαράδεκτο «συνωστισμό» της κ. Ρεπούση. Μιλάμε για ολόκληρο τον ελληνικό μαθητικό πληθυσμό, που δεν γνωρίζει ποια είναι η χώρα του!

Επειδή μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις, η ζωγραφιά αυτή είναι σοκαριστικά ενδεικτική: Πώς ένας 14χρονος μαθητής της Β Γυμνασίου ζωγράφισε την Ελλάδα. Ο μαθητής δεν έχει μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες, αλλά όταν ΔΕΝ διδάσκονται ΚΑΘΟΛΟΥ Γεωγραφία της Ελλάδας ούτε στο Γυμνάσιο, ούτε στο Λύκειο, αυτό είναι το αποτέλεσμα.... Παρακαλώ προωθήστε σε όποιον ευαισθητοποιημένο εκπαιδευτικό ή γονέα, για να συνειδητοποιήσουν τη ζημιά που συμβαίνει σε μια ολόκληρη γενιά… 

Πρεκατέ Βικτωρία, www.brightplanet.blogspot.gr, 12/6/2014

 

"Άνευ όρων και αμετάκλητα παραιτήθηκαν από την εθνική κυριαρχία"
Αξιολόγηση μαθητών, αξιολόγηση σχολείων, δήθεν αξιοκρατία και πώς ένας 14χρονος μαθητής ζωγράφισε την Ελλάδα!
Μισογυνισμός τον 21ο αιώνα, ένα συγκλονιστικό βιβλίο και η τραγική ιστορία μιας αφανούς ηρωίδας
Make believe:Η ετερο-εκπληρούμενη προφητεία
Grooming εφήβων: όταν ο 'έρωτας' ενηλίκου-έφηβης αποκαλύπτει το αληθινό του πρόσωπο
Το λάθος της αποχής
Γυναίκες μόνες στο δυτικό κόσμο: σχολιασμοί σε ένα βιβλίο
Πάσχα 2014

Οι χαμαιλέοντες (και η λαμπρή εξαίρεση του ΕΠΑΜ)
Σκέψεις σχετικά με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
Ακραία βία στα παιδιά
Αυτοτραυματισμός στους εφήβους
"Επανακαλωδίωση" και εργασία
Αφθονία, ευλογία, ασφάλεια
Ψυχολογικό αντίκτυπο της κρίσης στα παιδιά (2)
The way out is the way up
Σχόλια και προτάσεις για την παιδεία
Πώς να περάσουμε σε εθνικό κρατικό νόμισμα-οι 100 πρώτες μέρες-πρόταση ΕΠΑΜ
Αρπαγή γης, το νέο κυνήγι θησαυρού των επενδυτών
Καλή χρονιά (ή πώς να την κάνουμε...)

2013
Κλείνοντας το 2013
Έφηβοι και κίνδυνοι στο Διαδίκτυο
Διεθνής Συνάντηση ΕΠΑΜ
Αυτοπροστασία των παιδιών από τη λεκτική βία
Μιλάμε στα παιδιά για την κρίση στις σχολικές εορτές;
Πώς να βοηθήσουμε τα απομονωμένα παιδιά
Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας στους νέους
Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Bullying κράτους ενταντίον πολιτών
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελυθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Κυβισθήσεις στις λέξεις και το θέμα με τα στρατόπεδα (ξανά),Τα 'παιδιά της δραχμής' και οι 'μάγκες του ευρώ', Ιούλιος 2012Αναμνήσεις από εθελοντική εργασία σε μοναστήρι,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση και η αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εκλογές 6ης Μαϊου:Η αρχή ενός επώδυνου τοκετού,
Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Λαθρομετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα στο Σύνταγμα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Κρίση (Μέρος 1ο): ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ή ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ, Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Σενάρια για το 2012 (Μάιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Βίαια επεισόδια στην Αθήνα, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).



http://www.redcross.gr/ Εκπαιδεύει και τοποθετεί εθελοντές σε πολλούς φορείς ανά την Ελλάδα για την αρωγή ατόμων που έχουν ανάγκη. Τομέας Νοσηλευτικής και Τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας



Αν
θέλετε να βοηθήσετε τους άστεγους και άπορους, δείτε τις ακόλουθες πηγές:


Οδηγός επιβίωσης αστέγων της «Κλίμακας»
http://www.klimaka.org.gr/newsite/downloads/astegoi_odigos_epiviosis.pdf


Συσίτα της Εκκλησίας της Ελλάδος
http://www.ecclesia.gr/greek/koinonia/fagito.html


Καταφύγιο Αγάπης και Συμπαράστασης, Αθήνα τηλ. 201-5012608


Στα πλαίσια δραστηριότητας του ενεργού πολίτη, ενός πολίτη που ενδιαφέρονται γαι το περιβάλλον και τους συνανθρώπους, προτείνουμε τον ακόλουθο ιστότοπο για ενυπόγραφες διαμαρτυρίες, για διάφορους καλοπροαίρετους σκοπούς:

www.thepetitionsite.com

www.savejapandolphins.org