Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

1)"Η κακοποίηση του παιδιού στο σχολείο και στην οικογένεια", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607


2)"Γυναικεία ευτυχία:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=1076


3)"Πρόγραμμα αυτο-εκτίμησης για παιδιά .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή". Β' ΕΚΔΟΣΗ

Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς κι εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, παραγγελία με αντικαταβολή στο 210-6714371. http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607. Δελτίο τύπου για το βιβλίο εδώ


4)ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ!"Συζητώντας με την εσωτερική μητέρα". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας.

Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ τηλ. 2016714371. Δελτίο τύπου εδώ

Πληροφορίες και περιεχόμενα http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3791



ΟΜΙΛΙΕΣ

Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες.


Στη δύσκολη συγκυρία που διανύει η χώρα μας, η Πρεκατέ Βικτωρία προσφέρει περιορισμένο αριθμό δωρεάν ενημερωτικών ομιλιών σε σχολεία (μέσω συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, απογευματινές ώρες) σχετικά με θέματα βίας, αυτοεκτίμησης, ψυχικής ανθεκτικότητας στα παιδιά, προετοιμασίας για την επαγγελματική ζωή κ.α.

Δεν συμμετέχω σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά μπορείτε να επικοινωνήσετε και να ρωτήσετε απορίες (δωρεάν συμβουλευτική μέσω email) στο vprekate@gmail.com.




---------------------------------------------------------

Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του.

Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωση της συμπόνιας, της αλλοτρίωση κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, είναι περισσότερο σημαντική από ποτέ η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή. Περισσότερα εδώ brightplanet.blogspot.gr/2017/03/blog-post.html


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ
Προωθούνται οι σύνδεσμοι για κάποια 20λεπτα εκπαιδευτικά βίντεο που έχω φτιάξει και θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα στους συναδέλφους για θεματική εβδομάδα, προγράμματα αγωγής υγείας, δράσεις κατά του εκφοβισμού, σχολική και κοινωνική ζωή κλπ.

Σχολικός εκφοβισμός https://www.youtube.com/watch?v=1BFJou1I7_s

Οικολογία, διατροφή, προστασία των ζώων https://www.youtube.com/watch?v=B9f0E6fI1TM

Ενδο-οικογενειακή βία https://www.youtube.com/watch?v=utM9r3j49iE&t=200s

Αυτο-εκτίμηση για παιδιά https://www.youtube.com/watch?v=Gh9QPKzMYJU

Έφηβοι και κίνδυνοι στο Διαδίκτυο


Μετά από μια πρόσφατη εκπαίδευση για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο του NSPCC  (National  Society for the Prevention of Cruelty to Children), σημειώνω τις ακόλουθες σκέψεις σχετικά με τους κινδύνους, αλλά και τον εθισμό μεγάλης μερίδας των νέων ανθρώπων στο Διαδίκτυο. Θεωρώ ότι  ο εθισμός στο Διαδίκτυο και η ολοένα και περισσότερο αντικατάσταση της πραγματικής ζωής από την προσομοιωμένη εικονική ζωή, είναι πλέον ο μεγαλύτερος ίσως , και σιωπηλός κίνδυνος για την πνευματική και ψυχική υγεία των μελλοντικών ενηλίκων.

Σύμφωνα με τις στατιστικές , γύρω στο 90% των εφήβων στη Βρετανία χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο, ενώ  κατά μέσο όρο, παίζουν παιχνίδια στο διαδίκτυο πάνω από 10 ώρες την εβδομάδα. Δεν έχουμε λόγο να πιστεύουμε ότι τα ποσοστά είναι ιδιαίτερα χαμηλότερα στην Ελλάδα, καθώς το Διαδίκτυο, το videogaming, αλλά και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν μπει για τα καλά σχεδόν σε όλα τα νοικοκυριά. Νέοι όροι, όπως   chat-roulette’ (πλατφόρμα που φέρνει σε επαφή δύο τυχαίους και άγνωστους συνομιλητές στο διαδίκτυο για συζήτηση), ‘flaming’ (σχόλια μίσους σε φόρουμ ή chat), ‘frape’ (χάκερ ανοίγει λογαριασμό στο facebook και υποκρίνεται ότι είναι ο κάτοχος του λογαριασμού, ανεβάζοντας ακατάλληλο υλικό), ‘geotagging’ (ο χρήστης δίνει γεωγραφικές πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για το πού βρίσκεται), ‘pro-ana’ (ιστοσελίδες που ενθαρρύνουν τη νευρική ανορεξία ή τον αυτοτραυματισμό και την αυτοκτονία),  μας δίνουν μια ιδέα για τους άγνωστους κινδύνους, που συνεχώς αναδύονται μέσα σε αυτό το μηχανισμό που εισβάλλει όλο και περισσότερο στην ιδιωτική και οικογενειακή ζωή.

Δεν αμφισβητεί κανείς ότι το Διαδίκτυο αποτελεί ένα αναντικατάστατο εργαλείο για την πληροφόρηση, την ενημέρωση, την εκπαίδευση και την επικοινωνία. Παρόλα αυτά, ας θυμόμαστε ότι είναι και ο χώρος ανεξέλεγκτης κυκλοφορίας πορνογραφικού υλικού, όλων των πιθανών αποχρώσεων (το οποίο πολλοί παιδιά στην περιέργεια της εφηβικής ηλικίας αναζητούν). Χώρος που φιλοξενεί βίντεο με σκηνές ακραίας βίας και μίσους (τα οποία διαδίδονται με αστραπαία ταχύτητα, ενθαρρύνοντας το σχολικό εκφοβισμό, την κακοποίηση ζώων, τη βία εναντίον γυναικών, τη ρατσιστική βία, την τρομοκρατική βία, αλλά και οποιαδήποτε άλλη μορφή βίας υπάρχει). Χώρος που τα παιδιά χρησιμοποιούν για να γνωρίσουν ‘ενδιαφέροντα άτομα’, άτομα ‘ερωτεύσιμα’-ιδιαίτερα, αν ο έφηβος είναι ανασφαλής και μοναχικός και το ‘ενδιαφέρον άτομο’ γνωρίζει με επαγγελματική ακρίβεια πώς να έλξει ακαταμάχητα το διαδικτυακό θύμα του. Χώρος που πολλοί έφηβοι αφελώς δίνουν προσωπικές πληροφορίες, σχόλια, αλλά και φωτογραφίες τους, καθώς  το κλικ της δημοσίευσης είναι απατηλά απλό και δεν υπάρχει κανένα  προειδοποιητικό σήμα που να υπενθυμίζει πως «ό,τι αναρτάς στο Διαδίκτυο, ξεφεύγει εντελώς από τον έλεγχό σου για πάντα».  Ούτε γνωρίζουν ότι το ψηφιακό τους αποτύπωμα (digital footprint:  ό,τι έχουν αναρτήσει ποτέ στο διαδίκτυο) μπορεί να ανασυρθεί και να τους ακολουθεί ολόκληρη ζωή.

Το διαδίκτυο είναι ο χώρος που πολλοί έφηβοι χρησιμοποιούν προσπαθώντας να ανακουφίσουν τον πόνο της μοναξιάς , της υπαρξιακής κρίσης, της αναζήτησης ταυτότητας, της πρωτόγνωρης σεξουαλικότητας, αλλά και της ακόρεστης ανάγκης για θαυμασμό και προσοχή από τους άλλους. Η οθόνη προσφέρει μια εύκολη και ασφαλή λύση για τη συγκρότηση μιας ψευδαίσθησης επαφής, μιας ψευδαίσθησης επικοινωνίας. Είναι πιο εύκολο να πληκτρολογείς instant messages και να ‘χτυπάς’ ‘likes’, από το να βρίσκεσαι σε πραγματικό χώρο και χρόνο δίπλα σε ένα πραγματικό άνθρωπο, με σάρκα και οστά, και να προσπαθήσεις να χτίσεις αληθινή φιλία μαζί του. Είναι πιο εύκολο να μπαίνεις και να βγαίνεις από την πλατφόρμα όποτε θες, από ότι να αντιμετωπίσεις πρόσωπο με πρόσωπο τις δυσκολίες  στη φιλία, όπου μπορείς να εξαφανιστείς αυτόματα, να σηκωθείς και να φύγεις από το άτομο που είναι δίπλα σου. Στην πραγματική ζωή, είσαι αναγκασμένος να βλέπεις τα συναισθήματα του φίλου και εκείνος τα δικά σου-ενώ η οθόνη τα κρύβει.  Θα πρέπει να αφιερώσεις την προσοχή σου εξ ολοκλήρου, ενώ στην οθόνη φροντίζεις να τη διασπείρεις  στις εκατοντάδες επαφές και ιστοσελίδες, ώστε να λες πολλά, αλλά ταυτόχρονα και να μη λες τίποτα. Οι έφηβοι ανταγωνίζονται σε έναν αγώνα δρόμου για το ποιός θα έχει περισσότερους ‘φίλους’ , 500, 700, 2000. Όσο μεγαλύτερος ο αριθμός των ‘φίλων’ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τόσο περισσότερο αποσπάται και διασπάται η ενέργειά του, ώστε να μην έχει τελικά βαθύτερη επικοινωνία με κανένα, ούτε καν με τον εαυτό του. Το εθισμένο παιδί δεν αντέχει ούτε λεπτό χωρίς το διαδίκτυο. Αν χάσει το κινητό του, νιώθει σαν να χάνει τον κόσμο. Όταν γυρνά από το σχολείο, τρέχει κατευθείαν στην οθόνη. Προτιμά ακόμη και να φύγει από μια παρέα με τους συμμαθητές του για να μπει στο facebook και να συνομιλεί (με τους ίδιους συμμαθητές!) μέσα από την οθόνη.  Πηγαίνει εκδρομή με το σχολείο κι αντί να χαρεί, να τραγουδήσει, να διασκεδάσει, είναι κολλημένος σε ένα κινητό, στέλνοντας μηνύματα για το τι συμβαίνει στο πούλμαν εκείνη την ώρα.  Παρατηρητής και ρεπόρτερ της ίδιας του της ζωής, δεν προλαβαίνει  να τη ζήσει.

Πολλά παιδιά ψεύδονται για την ηλικία τους, δηλώνοντας ότι είναι μεγαλύτερα, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν πλατφόρμες παιχνιδιών και μέσα κοινωνικής δικτύωσης απεριόριστα. Έτσι, 8χρονα υποκρίνονται ότι είναι 15χρονα, χωρίς όμως να γνωρίζουν τους κανόνες ασφαλείας και πώς να θέσουν privacy settings στο προφίλ τους. Οι ‘φίλοι’ στα διαδικτυακά παιχνίδια (gaming friends) προσθέτονται αδιάκριτα ως ‘φίλοι’ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έτσι, άλλα, άγνωστα ‘15χρονα’ εισβάλλουν σιγά σιγά στην ιδιωτική ζωή του παιδιού, μόνο που τα άλλα, άγνωστα 15χρονα μπορεί να μην είναι 8χρονα, αλλά 48χρονα! Η απατηλή αμεσότητα και η στιγμιαία ανταπόκριση που προσφέρει η συζήτηση στο διαδίκτυο μειώνει τις αναστολές στα παιδιά, κάνοντάς τα να βλέπουν το Διαδίκτυο σαν παρηγορητή κι εξομολογητή. Ιδιαίτερα όταν λείπουν οι αντίστοιχες ανθρώπινες φιγούρες από τη ζωή τους. Οι κίνδυνοι για σεξουαλική θυματοποίηση μέσω διαδικτύου από ενήλικους έμπειρους δράστες (grooming) αυξάνονται αν το παιδί περνά πολύ χρόνο χωρίς επίβλεψη στον υπολογιστή και δεν έχει άλλες ασχολίες ή μια δομημένη, ενδιαφέρουσα καθημερινότητα. Δυστυχώς, το παρκάρισμα του παιδιού στον υπολογιστή είναι πολλές φορές βολικό για τους γονείς, οι οποίοι συχνά είναι υπερβολικά εξαντλημένοι για να τα απασχολήσουν με άλλους, πιο δημιουργικούς τρόπους. Οι κίνδυνοι επίσης αυξάνονται όταν τα παιδιά δεν γνωρίζουν τους κανόνες ασφαλούς λειτουργίας του διαδικτύου, όταν επιδιώκουν να κάνουν επίδειξη στους άλλους, όταν θέλουν να φανούν ως αντικομφορμιστές ήρωες που παίρνουν ρίσκα (ακόμη και ηλεκτρονικά ρίσκα), όταν είναι κακοποιημένα και παραμελημένα (Ming, Poke, Ping, ‘Vulnerable young people, social media and e-safety’, Stephen Carrick-Davies, 2011).

Οι επιτήδειοι που αποζητούν να κακοποιήσουν παιδιά μέσω του διαδικτύου, συχνά ξεκινούν εισάγοντας σεξουαλικό περιεχόμενο στη συζήτηση με το παιδί, ή εισάγοντας πορνογραφία , που δίνει μια διαστρεβλωμένη αντίληψη της σεξουαλικότητας.  Παρουσιάζουν στο παιδί την ιδέα ότι το σεξ μεταξύ ανήλικου κι ενήλικα είναι φυσιολογικό. Τελευταία υπάρχει μια αυξανόμενη τάση να κακοποιούν το παιδί αποκλειστικά μέσω διαδικτύου, χρησιμοποιώντας την κάμερα (webcam), ώστε να δίνει το παιδί ακατάλληλες εικόνες του εαυτού του διαδικτυακά (όπως επίσης και ο δράστης).  Τα παιδιά δεν γνωρίζουν ότι  οποιοδήποτε διακίνηση απρεπούς υλικού με παιδιά, είναι παράνομη-ακόμη κι αν τα ίδια τα παιδιά αναρτούν γυμνές φωτογραφίες του εαυτού τους. Το παιδί που νιώθει παραμελημένο ή απελπισμένο, εύκολα θα παρασυρθεί από κολακείες, δώρα και υποσχέσεις κάποιου που θα του παρουσιαστεί ως σωτήρας. Κορίτσια με χαμηλή αυτοεκτίμηση εύκολα θα πιστέψουν ότι βρήκαν τον άνδρα των ονείρων τους μέσα από το διαδίκτυο, αν αυτός είναι διατεθειμένος να τους δώσει λίγη προσοχή παραπάνω. Δεν γνωρίζουν ότι είναι λίγοι οι άνθρωποι σήμερα που θα δώσουν ανιδιοτελώς, δεν αναγνωρίζουν ότι κακοποιούνται, αλλά νομίζουν ότι είναι σε μια ρομαντική σχέση αγάπης με τον ενήλικα.   Οι δράστες είναι κατά κανόνα υπεράνω πάσης υποψίας -οικογενειάρχες, μορφωμένοι, επαγγελματικά καταξιωμένοι. Τελευταία επίσης, πολλοί δράστες χρησιμοποιούν τα διαδικτυακά βιντεοπαιχνίδια για να γίνουν ‘φίλοι’ και έτσι να θυματοποιήσουν αγοράκια.

Άλλοι κίνδυνοι στο διαδίκτυο μπορεί να είναι οι σεξουαλικοποιημένες διαφημίσεις σε ιστοσελίδες όπου συχνάζουν παιδιά (τα μικρά παιδιά μπερδεύουν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας με τις διαφημίσεις), περιεχόμενο που προάγει τη βία και το μίσος, ιστοσελίδες που τα ωθούν σε τζόγο, καθώς και η πληθώρα των εξαιρετικά βίαιων βιντεοπαιχνδιών, όπου τα επιτεύγματα για να πάρουν πόντους, είναι π.χ. να κλέψουν αυτοκίνητα, να σπάσουν τζάμια ή να σκοτώσουν τη γιαγούλα στο δρόμο.

Η λύση για την αποφυγή των κινδύνων στο διαδίκτυο δεν είναι απλή. Και σίγουρα δεν είναι ‘τζάμπα’ -από άποψη χρόνου, προσοχής και προσπάθειας. Πέρα από τις δικλείδες ασφαλείας, όπως ενημέρωση, γονεϊκά φίλτρα προστασίας, επίβλεψη στον υπολογιστή κλπ., ο γονιός θα πρέπει να αφιερώσει χρόνο, προσοχή και ψυχική ενέργεια για να χτίσει μια ουσιαστική σχέση με το παιδί του, μια σχέση εμπιστοσύνης και μια σχέση όπου το παιδί θα νιώθει άνετα και χαρούμενα. Αν π.χ. η ατμόσφαιρα στο σπίτι είναι γεμάτη γκρίνια και κατάθλιψη, είναι αναμενόμενο να θέλει το παιδί να φύγει από το τραπέζι του μεσημεριανού όσο μπορεί πιο γρήγορα και να ‘καρφωθεί’ στην οθόνη του υπολογιστή. Τότε ο γονιός γκρινιάζει ακόμη περισσότερο, αλλά έχει να προσφέρει μια πιο ευχάριστη εναλλακτική στο παιδί του; Έχει να προτείνει μια άλλη ενδιαφέρουσα απασχόληση στο παιδί; Αν ο γονιός δυσφορεί με τον ίδιο του τον εαυτό, πώς θα περάσει το παιδί καλά μαζί του; Θα πρέπει  να υπάρχει ένας υποστηρικτικός ιστός και ένα πρόγραμμα από δημιουργικές δραστηριότητες, όπου θα έχει ο έφηβος την ευκαιρία να βρίσκεται με άλλα παιδιά. Καθώς πολλοί γονείς δυσκολεύονται να συντηρήσουν οικονομικά φροντιστήρια, αθλητικούς συλλόγους κλπ. πιστεύω ότι οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων των σχολείων θα πρέπει να δραστηριοποιηθούν ώστε να παρέχουν λέσχες δημιουργικής απασχόλησης (π.χ. γλώσσες, δημιουργική γραφή, καλλιτεχνικά και θεατρικά εργαστήρια), με μικρό κόστος, ώστε να στηριχθούν τα παιδιά, σε επίπεδο γειτονιάς, να εμψυχωθούν και να εκπαιδευτούν σε μια λογική αλληλεγγύης και δημιουργικότητας. Οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων στα σχολεία είναι από τα τελευταία υγιή κύτταρα συλλογικότητας στην ελληνική κοινωνία, τουλάχιστον στο επίπεδο γειτονιάς και θα πρέπει να κινητοποιηθούν για χάρη των παιδιών-ιδιαίτερα αυτή τη δύσκολη περίοδο. Η προστασία από οποιονδήποτε εθισμό μπορεί να γίνει μόνο με την συστηματική κι επίμονη προσπάθεια για την καλλιέργεια αυθεντικών ανθρώπινων σχέσεων αλληλοστήριξης κι εμπιστοσύνης. Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις και δεν υπάρχει άλλος δρόμος για να αποφευχθεί η παγίδα της ‘μαγικής’ οθόνης.
Πρεκατέ Βικτωρία, www.brightplanet.blogspot.gr, 7/12/2013

"Άνευ όρων και αμετάκλητα παραιτήθηκαν από την εθνική κυριαρχία"
Αξιολόγηση μαθητών, αξιολόγηση σχολείων, δήθεν αξιοκρατία και πώς ένας 14χρονος μαθητής ζωγράφισε την Ελλάδα!
Μισογυνισμός τον 21ο αιώνα, ένα συγκλονιστικό βιβλίο και η τραγική ιστορία μιας αφανούς ηρωίδας
Make believe:Η ετερο-εκπληρούμενη προφητεία
Grooming εφήβων: όταν ο 'έρωτας' ενηλίκου-έφηβης αποκαλύπτει το αληθινό του πρόσωπο
Το λάθος της αποχής
Γυναίκες μόνες στο δυτικό κόσμο: σχολιασμοί σε ένα βιβλίο
Πάσχα 2014

Οι χαμαιλέοντες (και η λαμπρή εξαίρεση του ΕΠΑΜ)
Σκέψεις σχετικά με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
Ακραία βία στα παιδιά
Αυτοτραυματισμός στους εφήβους
"Επανακαλωδίωση" και εργασία
Αφθονία, ευλογία, ασφάλεια
Ψυχολογικό αντίκτυπο της κρίσης στα παιδιά (2)
The way out is the way up
Σχόλια και προτάσεις για την παιδεία
Πώς να περάσουμε σε εθνικό κρατικό νόμισμα-οι 100 πρώτες μέρες-πρόταση ΕΠΑΜ
Αρπαγή γης, το νέο κυνήγι θησαυρού των επενδυτών
Καλή χρονιά (ή πώς να την κάνουμε...)

2013
Κλείνοντας το 2013
Έφηβοι και κίνδυνοι στο Διαδίκτυο
Διεθνής Συνάντηση ΕΠΑΜ
Αυτοπροστασία των παιδιών από τη λεκτική βία
Μιλάμε στα παιδιά για την κρίση στις σχολικές εορτές;
Πώς να βοηθήσουμε τα απομονωμένα παιδιά
Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας στους νέους
Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Bullying κράτους ενταντίον πολιτών
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελυθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Κυβισθήσεις στις λέξεις και το θέμα με τα στρατόπεδα (ξανά),Τα 'παιδιά της δραχμής' και οι 'μάγκες του ευρώ', Ιούλιος 2012Αναμνήσεις από εθελοντική εργασία σε μοναστήρι,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση και η αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εκλογές 6ης Μαϊου:Η αρχή ενός επώδυνου τοκετού,
Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Λαθρομετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα στο Σύνταγμα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Κρίση (Μέρος 1ο): ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ή ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ, Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Σενάρια για το 2012 (Μάιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Βίαια επεισόδια στην Αθήνα, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).



http://www.redcross.gr/ Εκπαιδεύει και τοποθετεί εθελοντές σε πολλούς φορείς ανά την Ελλάδα για την αρωγή ατόμων που έχουν ανάγκη. Τομέας Νοσηλευτικής και Τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας



Αν
θέλετε να βοηθήσετε τους άστεγους και άπορους, δείτε τις ακόλουθες πηγές:


Οδηγός επιβίωσης αστέγων της «Κλίμακας»
http://www.klimaka.org.gr/newsite/downloads/astegoi_odigos_epiviosis.pdf


Συσίτα της Εκκλησίας της Ελλάδος
http://www.ecclesia.gr/greek/koinonia/fagito.html


Καταφύγιο Αγάπης και Συμπαράστασης, Αθήνα τηλ. 201-5012608


Στα πλαίσια δραστηριότητας του ενεργού πολίτη, ενός πολίτη που ενδιαφέρονται γαι το περιβάλλον και τους συνανθρώπους, προτείνουμε τον ακόλουθο ιστότοπο για ενυπόγραφες διαμαρτυρίες, για διάφορους καλοπροαίρετους σκοπούς:

www.thepetitionsite.com

www.savejapandolphins.org