Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

1)"Η κακοποίηση του παιδιού στο σχολείο και στην οικογένεια", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607


2)"Γυναικεία ευτυχία:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=1076


3)"Πρόγραμμα αυτο-εκτίμησης για παιδιά .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή". Β' ΕΚΔΟΣΗ

Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς κι εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, παραγγελία με αντικαταβολή στο 210-6714371. http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607. Δελτίο τύπου για το βιβλίο εδώ


4)ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ!"Συζητώντας με την εσωτερική μητέρα". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας.

Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ τηλ. 2016714371. Δελτίο τύπου εδώ

Πληροφορίες και περιεχόμενα http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3791



ΟΜΙΛΙΕΣ

Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες.


Στη δύσκολη συγκυρία που διανύει η χώρα μας, η Πρεκατέ Βικτωρία προσφέρει περιορισμένο αριθμό δωρεάν ενημερωτικών ομιλιών σε σχολεία (μέσω συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, απογευματινές ώρες) σχετικά με θέματα βίας, αυτοεκτίμησης, ψυχικής ανθεκτικότητας στα παιδιά, προετοιμασίας για την επαγγελματική ζωή κ.α.

Δεν συμμετέχω σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά μπορείτε να επικοινωνήσετε και να ρωτήσετε απορίες (δωρεάν συμβουλευτική μέσω email) στο vprekate@gmail.com.




---------------------------------------------------------

Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του.

Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωση της συμπόνιας, της αλλοτρίωση κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, είναι περισσότερο σημαντική από ποτέ η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή. Περισσότερα εδώ brightplanet.blogspot.gr/2017/03/blog-post.html


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ
Προωθούνται οι σύνδεσμοι για κάποια 20λεπτα εκπαιδευτικά βίντεο που έχω φτιάξει και θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα στους συναδέλφους για θεματική εβδομάδα, προγράμματα αγωγής υγείας, δράσεις κατά του εκφοβισμού, σχολική και κοινωνική ζωή κλπ.

Σχολικός εκφοβισμός https://www.youtube.com/watch?v=1BFJou1I7_s

Οικολογία, διατροφή, προστασία των ζώων https://www.youtube.com/watch?v=B9f0E6fI1TM

Ενδο-οικογενειακή βία https://www.youtube.com/watch?v=utM9r3j49iE&t=200s

Αυτο-εκτίμηση για παιδιά https://www.youtube.com/watch?v=Gh9QPKzMYJU

Σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό


Οι κινητοποιήσεις στην εκπαίδευση έρχονται πια σε δεύτερη μοίρα, μετά την τραγική και σοκαριστική δολοφονία του νεαρού καλλιτέχνη και όλα όσα συνεπάγεται για την κοινωνία μας. Παρότι δευτερεύουσα, θα ήταν όμως καλό να μην ξεχαστούν ως άνευ σημασίας, η μεγάλη επιτυχία της συμμετοχής στις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών και τα αιτήματά της. Κάποιες προσωπικές σκέψεις σχετικά με τις επιδιωκόμενες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα είναι οι εξής:

Πριν αναφερθούμε σε οποιαδήποτε τράπεζα θεμάτων για τις ενδοσχολικές εξετάσεις του λυκείου, θα έπρεπε πρώτα να λύσουμε το θέμα της τράπεζας φαγητού. Δυστυχώς, παρά τις επανειλημμένες υποσχέσεις του υπουργείου για συσσίτια στους μαθητές, τίποτα δεν έχει υλοποιηθεί . Αναλογιζόμενοι το μεγάλο κρυφό αριθμό των μαθητών που εξακολουθούν και πεινούν, δεν νομίζω ότι δικαιούμαστε να έχουμε άλλες απαιτήσεις από αυτούς.

Διαβάζοντας για τις ενδοσχολικές εξετάσεις στο λύκειο, που πολλοί πιθανολογούν ότι θα κάνουν την πρόσβαση από τάξη σε τάξη πολύ πιο δύσκολη, καθώς ο εκπαιδευτικός δεν θα έχει τα περιθώρια να ‘περνάει’ επιεικώς το μαθητή, δεν μπορούσα παρά να σκεφτώ το ζήτημα του διαχωρισμού στην εκπαίδευση. Πρόσφατα ολοκλήρωσα ένα μεταπτυχιακό από απόσταση στις κοινωνικό-συναισθηματικές δυσκολίες σε Αγγλικό Πανεπιστήμιο. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση ο βαθμός διαχωρισμού των μαθητών στο σχολικό πλαίσιο εκεί. Δεν είναι μόνο σε σχέση με το φύλο, αλλά και την επίδοση. Χωρίζουν π.χ. στα μαθηματικά της ίδιας τάξης σε τρία επίπεδα-τμήματα, Α, Β, Γ, δηλαδή ‘Πολύ καλοί’, ‘Καλοί’, ‘Αδύναμοι’ (οι ‘αδύναμοι΄ αποκαλούν τους εαυτούς τους ‘εμείς είμαστε τα χαζά’). Είναι αυτό παιδαγωγικά ορθό; Κατά τη γνώμη μου όχι. Μπορεί ο διαχωρισμός να είναι πιο αποδοτικός σε σχέση με τα αποτελέσματα των εξετάσεων , αλλά παιδαγωγικά και κοινωνικά θεωρώ ότι είναι ζημιογόνος. Αντίστοιχος διαχωρισμός τείνει να επικρατήσει και σε άλλους τομείς, όπως χαρισματικά παιδιά και  -πολύ της μόδας τελευταία- παιδιά με κοινωνικο-συναισθηματικές δυσκολίες (Social Emotional behavioral Difficulties), ότι κι αν σημαίνει ο όρος-ταμπέλα.  Μάλιστα αυξάνεται ο αριθμός των ειδικών σχολείων για τα παιδιά αυτά, όπως επίσης και η συχνότητα αντιμετώπισης τέτοιων δυσκολιών με φαρμακευτική αγωγή (δίνοντας π.χ. Ritalin σε υπερκινητικά παιδιά). Αν η διάδοση της ψυχοφαρμακευτικής αντιμετώπισης για τα προβλήματα συμπεριφοράς των εφήβων σοκάρει, πολύ περισσότερο με σόκαρε η διαδεδομένη χρήση κάμερας μέσα στη σχολική τάξη για ‘παιδαγωγικούς σκοπούς’: δηλαδή να βλέπει ο μαθητής τον εαυτό του, π.χ. πότε ξεκινά να κάνει φασαρία κι έτσι να προβληματίζεται και να νουθετείται! Δεν μπορούσα να πιστέψω ότι συνάδελφοί μου στη χώρα αυτή υποστήριζαν αυτό το μέτρο.  Η Αγγλία εκδίδει κάθε χρόνο δημόσια αποτελέσματα σχολικών επιδόσεων σε εθνικές εξετάσεις, στις ηλικίες 11, 14 και 18. Επειδή τα σχολεία θέλουν καλό ‘σκορ’, δεν επιθυμούν μαθητές αδύνατους ή με θέματα συμπεριφοράς. Είναι αυτός ο στόχος της παιδείας; Δεν νομίζω. Τους έχει εξασφαλίσει μια πιο ευήμερη κοινωνία; Συζητιέται.  Δίκαιη πάντως όχι. Όχι ότι η δική μας κοινωνία δεν έχει τα δικά της προβλήματα, αλλά ανταποκρίνεται με μεγάλη ανθεκτικότητα σε σχέση με αυτά που υφίσταται. Ένας βασικός παράγοντας είναι ότι το ελληνικό σχολείο, μέχρι τώρα τουλάχιστον, τους συμπεριλαμβάνει όλους. Στο δημόσιο σχολείο της γειτονιάς πάνε όλοι. Αγόρια και κορίτσια, φτωχοί, πλούσιοι, αδύναμοι και δυνατοί μαθητές, χαρισματικοί και με μαθησιακές δυσκολίες. Πιστεύω ότι έτσι θα πρέπει να συνεχίσει να είναι. Όπως η κοινωνία μας περιλαμβάνει τους πάντες και δεν μπορούμε να ζούνε κάποιοι σε προστατευμένη γυάλα, έτσι και θα πρέπει να είναι και στο σχολείο.

Αυτό σημαίνει ότι όλα τα παιδιά είναι ίδια; Σαφώς και υπάρχουν διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες, διαφορετικοί ρυθμοί και στυλ μάθησης. Για αυτόν ακριβώς το λόγο είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει μικρός αριθμός μαθητών ανά τμήμα- όχι πάνω από 22. Στους 27 και 30 μαθητές, που προτείνεται τώρα, δεν μπορεί ο εκπαιδευτικός να ανταποκριθεί πλήρως στις διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών. Η μικρή αυτή διαφορά σε αριθμό κάνει τεράστια διαφορά στην ποιότητα εκπαίδευσης που προσφέρεται.

Μια άλλη παρατήρηση είναι η εισαγωγή της Φυσικής στην Α’ Γυμνασίου. Παρότι η πρώτη μου ειδικότητα είναι φυσικός και υποτίθεται ότι μια τέτοια ρύθμιση συμφέρει τον κλάδο μου, είμαι αντίθετη. Δεν είναι η παραπάνω Φυσική αυτό που λείπει από τη ζωή των παιδιών! Φαίνεται μια τάση για στροφή προς την τεχνοκρατική εκπαίδευση, αλλά χωρίς αντίκρισμα. Αλλιώς, οι γενιές που μεγαλώσαμε με τα φροντιστήρια στις φυσικές και τις χημείες, θα έπρεπε να είχαμε φτιάξει μια Ελλάδα παραγωγική, ανταγωνιστική, προκομμένη κλπ. Άλλα πράγματα μετρούν όμως, για να αποδώσει η εκπαίδευση στην οικονομία, στην κοινωνία αλλά και στην προσωπική ευημερία του παιδιού. Η εκπαίδευση αυτό-εκτίμησης, η εκπαίδευση αξιών, η συμβουλευτική στο σχολείο, ο σωστός επαγγελματικός προσανατολισμός και η ικανότητα να σκέφτονται κριτικά είναι οι βασικότεροι παράγοντες, ώστε οποιαδήποτε άλλη γνώση να αποδώσει καρπούς.  

Πιο σημαντική από αυτές θεωρώ την εκπαίδευση αυτό-εκτίμησης  καθώς και την πνευματικότητα, η οποία μπορεί να διδαχθεί μέσα από τα Θρησκευτικά, χωρίς όμως να δίνει εξουσία σε άλλους ανθρώπους να αποφασίζουν για τη ζωή των παιδιών. Τα παιδιά χρειάζεται να γνωρίζουν ότι δεν είναι μόνα τους στη ζωή κι ότι έχουν απευθείας σύνδεση με το Θεό, μέσω της προσευχής, που θα τους καθοδηγεί και θα τους παρηγορεί σε κάθε βήμα. Δε χρειάζονται μεσάζοντα σε αυτή τη σχέση. Θεωρώ ότι η υπακοή είναι παρεξηγημένη έννοια στη θρησκεία. Υπακοή στο Θέλημα του Θεού ναι! Αλλά μόνο εσύ μπορείς να  γνωρίζεις αυτό το Θέλημα, μέσα από την καρδιά σου. Υπακοή στο θέλημα άλλων ανθρώπων, όποια θέση και αν έχουν στην ιεραρχία της θρησκείας, δεν είναι παρά υπακοή σε ανθρώπινη εξουσία, με όλα τα λάθη, την εξάρτηση και τους κινδύνους που οποιαδήποτε υπακοή σε ανθρώπινη εξουσία συνεπάγεται.

Τα παιδιά πρέπει να μάθουν επίσης να αγαπούν την πατρίδα τους. Λέμε ότι αγαπάμε την Ελλάδα, θέλουμε όμως μόνο να παίρνουμε από αυτήν, όχι να της δίνουμε. Να παίρνουμε από τις ωραίες παραλίες της, λερώνοντάς τες. Να παίρνουμε από τη φύση της, χτίζοντας το εξοχικό στην κορυφή του λόφου, σαν κερασάκι στην τούρτα, κι ας καταστρέφουμε το τοπίο της. Να παίρνουμε περηφάνια από την ιστορία της κι ας την ξεπουλάμε τώρα. Τη σχέση μας με την Ελλάδα πρέπει να τη σκεφτούμε σαν τη σχέση με ένα πολύ αγαπημένο μας οικείο άνθρωπο-και πολύ περισσότερο.  Δεν είναι μια σχέση απρόσωπη. Όπως παίρνουμε, πρέπει και να δίνουμε. Τα παιδιά δεν γνωρίζουν πώς να αγαπήσουν την πατρίδα τους, γιατί πολύ απλά η δική μας γενιά δεν την αγάπησε-σίγουρα όχι έμπρακτα. Βασικό βήμα για να αγαπήσουμε την πατρίδα, είναι να δείξουμε συμπόνια για όλο το λαό της. Δεν μπορούμε να αγαπήσουμε την Ελλάδα και να είμαστε διαχωρισμένοι με μίσος. Είναι αδύνατον. Εκείνος που μισεί άλλον Έλληνα, ό,τι κι αν έχει κάνει, δεν αγαπά την Ελλάδα. Αν δεν γνωρίζουμε πώς να αγαπήσουμε τη χώρα μας έμπρακτα ή πώς να αποφύγουμε το θυμό, τη ζήλια, τον πειρασμό της προδοσίας και το ‘εγώ’ στις σχέσεις μας με τους άλλους Έλληνες, τότε πρέπει να ζητήσουμε βοήθεια από το Θεό:  ‘Πες μου, πώς μπορώ να βοηθήσω τη χώρα μου σήμερα;’ ‘Πάρε από εμένα τις σκέψεις μίσους για … ’. Μόνο καλλιεργώντας τις τρεις αυτές ιδιότητες (έμπρακτη αγάπη προς την πατρίδα, συμπόνια για τους συμπολίτες, βοήθεια από το Θεό), μαζί με την αυτό-εκτίμηση, μπορούν τα παιδιά να χτίσουν αύριο μια κοινωνία που θα πάει μπροστά. Αλλιώς, όσες ασκήσεις Φυσικής κι αν λύνουν…

Το θέμα της συμπόνιας για τους συμπολίτες με απασχολούσε από πριν, αλλά τώρα, μετά την τραγική και σοκαριστική δολοφονία του Παύλου Φύσσα, το βρίσκω πιο επίκαιρο από ποτέ. Μπορεί αρκετοί συμπολίτες μας (απαράδεκτος ο αριθμός) να μη νοιάζονται για τους άλλους που έχασαν τη δουλειά τους, όμως  ο θάνατος ενός νέου ανθρώπου, σίγουρα έχει αγγίξει χορδή συμπόνιας σε πολλούς  Έλληνες, ιδιαίτερα τους πιο ηλικιωμένους, που έχουν υπάρξει και οι ίδιοι γονείς. Θα έπρεπε να είχαμε ευαισθητοποιηθεί πολύ νωρίτερα. Και για τις πάμπολλες ρατσιστικές επιθέσεις (η κάθε ανθρώπινη ζωή έχει την ίδια αξία), αλλά και για τους Έλληνες συμπολίτες που δοκιμάζονται από ανέχεια και ανεργία. Το συγκεκριμένο περιστατικό μπορεί να λειτουργήσει ως κάλεσμα αφύπνισης. Όχι φόβου, αλλά αφύπνισης.  Αυτό που ήταν ασυνήθιστο σε αυτήν την περίπτωση (και πιστεύω ότι ο Θεός επέτρεψε να έρθουν τα πράγματα έτσι) είναι ότι ο δράστης συνελήφθη (από γυναίκα μάλιστα, έχει κι αυτό τη σημασιολογία του) και το θύμα μπόρεσε να τον ταυτοποιήσει ξεκάθαρα πριν εκπνεύσει. Δίνοντας τόσο τραγικά  τη ζωή του, ο νεαρός καλλιτέχνης προσέφερε μια απόλυτα ξεκάθαρη ευκαιρία να δουν όλοι, μα όλοι οι Έλληνες,  πέρα από κάθε αμφιβολία, ποιος κάνει τι, ποιος καλύπτει ποιον, ποιος υποκρίνεται και πώς. Ταυτόχρονα, μέσα από αυτήν την τραγική απώλεια ζωής, ενεργοποιήθηκε το τείχος της συμπόνιας, πιστεύω σε μεγάλο μέρος του ελληνικού πληθυσμού (σίγουρα στις μανάδες, που ταυτίζονται με τη μάνα του νεκρού). Η συμπόνια είναι το εργαλείο του φωτός. Δεν μπορούμε και δεν πρέπει να απαντήσουμε στη βία με τη βία. Αυτό έχει τονιστεί και από πολιτικούς και από αναλυτές. Τα εργαλεία του φωτός, δηλαδή η συμπόνια και η εσωτερική, δυναμική απόφαση ότι δεν θα ανεχτούμε άλλους σκοτωμούς είναι πολύ πιο δυνατά κι αποτελεσματικά από τη βία. Κι όσο για τις παπαγαλίες περί εμφυλίου (πολλοί τίτλοι το κυκλοφορούν σαν απευκταίο και καταδικαστέο, όμως στην ουσία, ο τρόπος που το λένε είναι σαν να το διαφημίζουν, σαν να έχει ήδη γίνει!), πιστεύω ότι δεν μπορεί να συρθεί ο ελληνικός λαός εκεί. Το έχει ζήσει, το έχει βιώσει, το έχει αφήσει πίσω. Μπορεί στο θέμα της ανεργίας ή στο θέμα του αλλοδαπού να μην έχουμε ακόμη εγείρει επαρκώς το τείχος της συμπόνιας, αλλά στο θέμα της ζωής των παιδιών μας, το τείχος της συμπόνιας έχει χτιστεί με πολύ πόνο και κόπο και δεν μπορεί να διαλυθεί από αναμοχλεύσεις μίσους και χάους.

Πρεκατέ Βικτωρία, www.brightplanet.blogspot.gr, 19/9/2013

"Άνευ όρων και αμετάκλητα παραιτήθηκαν από την εθνική κυριαρχία"
Αξιολόγηση μαθητών, αξιολόγηση σχολείων, δήθεν αξιοκρατία και πώς ένας 14χρονος μαθητής ζωγράφισε την Ελλάδα!
Μισογυνισμός τον 21ο αιώνα, ένα συγκλονιστικό βιβλίο και η τραγική ιστορία μιας αφανούς ηρωίδας
Make believe:Η ετερο-εκπληρούμενη προφητεία
Grooming εφήβων: όταν ο 'έρωτας' ενηλίκου-έφηβης αποκαλύπτει το αληθινό του πρόσωπο
Το λάθος της αποχής
Γυναίκες μόνες στο δυτικό κόσμο: σχολιασμοί σε ένα βιβλίο
Πάσχα 2014

Οι χαμαιλέοντες (και η λαμπρή εξαίρεση του ΕΠΑΜ)
Σκέψεις σχετικά με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
Ακραία βία στα παιδιά
Αυτοτραυματισμός στους εφήβους
"Επανακαλωδίωση" και εργασία
Αφθονία, ευλογία, ασφάλεια
Ψυχολογικό αντίκτυπο της κρίσης στα παιδιά (2)
The way out is the way up
Σχόλια και προτάσεις για την παιδεία
Πώς να περάσουμε σε εθνικό κρατικό νόμισμα-οι 100 πρώτες μέρες-πρόταση ΕΠΑΜ
Αρπαγή γης, το νέο κυνήγι θησαυρού των επενδυτών
Καλή χρονιά (ή πώς να την κάνουμε...)

2013
Κλείνοντας το 2013
Έφηβοι και κίνδυνοι στο Διαδίκτυο
Διεθνής Συνάντηση ΕΠΑΜ
Αυτοπροστασία των παιδιών από τη λεκτική βία
Μιλάμε στα παιδιά για την κρίση στις σχολικές εορτές;
Πώς να βοηθήσουμε τα απομονωμένα παιδιά
Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας στους νέους
Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Bullying κράτους ενταντίον πολιτών
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελυθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Κυβισθήσεις στις λέξεις και το θέμα με τα στρατόπεδα (ξανά),Τα 'παιδιά της δραχμής' και οι 'μάγκες του ευρώ', Ιούλιος 2012Αναμνήσεις από εθελοντική εργασία σε μοναστήρι,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση και η αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εκλογές 6ης Μαϊου:Η αρχή ενός επώδυνου τοκετού,
Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Λαθρομετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα στο Σύνταγμα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Κρίση (Μέρος 1ο): ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ή ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ, Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Σενάρια για το 2012 (Μάιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Βίαια επεισόδια στην Αθήνα, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).



http://www.redcross.gr/ Εκπαιδεύει και τοποθετεί εθελοντές σε πολλούς φορείς ανά την Ελλάδα για την αρωγή ατόμων που έχουν ανάγκη. Τομέας Νοσηλευτικής και Τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας



Αν
θέλετε να βοηθήσετε τους άστεγους και άπορους, δείτε τις ακόλουθες πηγές:


Οδηγός επιβίωσης αστέγων της «Κλίμακας»
http://www.klimaka.org.gr/newsite/downloads/astegoi_odigos_epiviosis.pdf


Συσίτα της Εκκλησίας της Ελλάδος
http://www.ecclesia.gr/greek/koinonia/fagito.html


Καταφύγιο Αγάπης και Συμπαράστασης, Αθήνα τηλ. 201-5012608


Στα πλαίσια δραστηριότητας του ενεργού πολίτη, ενός πολίτη που ενδιαφέρονται γαι το περιβάλλον και τους συνανθρώπους, προτείνουμε τον ακόλουθο ιστότοπο για ενυπόγραφες διαμαρτυρίες, για διάφορους καλοπροαίρετους σκοπούς:

www.thepetitionsite.com

www.savejapandolphins.org