Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

1)"Η κακοποίηση του παιδιού στο σχολείο και στην οικογένεια", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607


2)"Γυναικεία ευτυχία:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=1076


3)"Πρόγραμμα αυτο-εκτίμησης για παιδιά .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή". Β' ΕΚΔΟΣΗ

Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς κι εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, παραγγελία με αντικαταβολή στο 210-6714371. http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607. Δελτίο τύπου για το βιβλίο εδώ


4)"Συζητώντας με την εσωτερική μητέρα". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας.

Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ τηλ. 2016714371. Δελτίο τύπου εδώ

Πληροφορίες και περιεχόμενα http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3791


5)Μετάφραση/Επιμέλεια του 'Οδηγού Θεραπείας για τον Βιασμό' της Aphrodite Matsakis. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007)


6)'Οδηγός εκπαιδευτικών και γονέων για την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης' (A' συγγραφέας) Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007, Β έκδοση 2019)

Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες.



Σύντομα άρθρα στο facebook.com/victoria.prekate.9


---------------------------------------------------------

Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του.

Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωση της συμπόνιας, της αλλοτρίωση κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, έχουμε πολλά να ωφεληθούμε από την εκπαίδευση στην πνευματική ζωή της θρησκευτικής παράδοσης του τόπου μας. Περισσότερα εδώ https://brightplanet.blogspot.com/2020/01/blog-post_25.html


YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate

Εκπαιδευτικά βίντεο, ομιλίες, συνεντεύξεις κλπ https://www.youtube.com/channel/UCPQUL5W0B32LIG15tfTS5BA Στο ιστολόγιο αυτό αναρτώνται άρθρα ψυχολογίας και προσωπικές απόψεις. Τα θέματα που με ενδιαφέρουν είναι η προστασία του παιδιού, η πρόληψη και θεραπεία της ενδο-οικογενειακής βίας, οι εφαρμογές της ψυχολογίας στην βελτίωση της καθημερινής ζωής και η σχέση ψυχολογίας και πνευματικής ζωής μέσα από την Ορθοδοξία.
myows online copyright protection

Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του υγιούς σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των μαθητών



Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας και συναισθηματικής ευημερίας των μαθητών επισημαίνεται από μεγάλο αριθμό ερευνητών την τελευταία δεκαετία (Finney, D. 2006). Στις κοινωνίες σε κρίση, το σχολείο αποκτά κρισιμότερη σημασία από ότι σε κανονικές συνθήκες: Για παιδιά σε οικογένειες που αντιμετωπίζουν χρόνιο στρες, κατάθλιψη, απώλειες, ακραία φτώχεια, διαχωρισμό της οικογένειας λόγω μετανάστευσης, ή κάποιο άλλο σύγχρονο τραύμα, το σχολείο μπορεί να προσφέρει το μόνο ίσως σταθερό και προβλέψιμο αναφοράς στο παιδί. Ακόμη και μαθητές που αντιπαθούσαν μέχρι πρότινος το σχολείο, σε μια περίοδο κρίσης, συχνά αποζητούν τη δομή, την καθημερινή ρουτίνα, την αλληλεπίδραση, το παιχνίδι και την ψυχική προστασία που το σχολείο προσφέρει, όταν λειτουργεί σωστά. Δεν είναι τυχαίο που σε περιόδους φυσικών καταστροφών, μαζικής προσφυγιάς, πολέμων, ακόμη και λιμών, η εγκατάσταση ενός στοιχειώδους σχολείου  στους καταυλισμούς είναι από τις πρώτες προτεραιότητες των ανθρωπιστικών οργανώσεων, σχεδόν τόσο επείγουσα όσο τα νοσοκομεία. Ο λόγος δεν είναι βέβαια ο φόβος μήπως τα παιδιά ‘μείνουν πίσω στην ύλη’, αλλά ο θεραπευτικός ρόλος του σχολικού πλαισίου στην καθημερινότητα των παιδιών για την επεξεργασία του ψυχικού τραύματος (Garbarino J. 1992).

Για πολλά ελληνόπουλα σήμερα, η κατάσταση δεν διαφέρει και τόσο από τα παιδιά που βρίσκονται σε καταυλισμούς λόγω π.χ. μιας φυσικής καταστροφής. Μπορεί να μην έχει γκρεμιστεί το σπίτι τους, κινδυνεύουν όμως με έξωση. Μπορεί να μην πνίγηκαν συγγενείς από πλημμύρα, κάποιος όμως αυτοκτόνησε. Οι γονείς τους έχουν χάσει τις δουλειές τους, όχι επειδή καταστράφηκε το εργοστάσιο, αλλά επειδή έκλεισε και εκκαθαρίστηκε η επιχείρηση.  Και σε αντίθεση με τη φυσική καταστροφή, για πολλά παιδιά σήμερα η επείγουσα κατάσταση δεν φαίνεται παροδική. Δεν είναι μέρος μιας τυχαίας, αναπόφευκτης φυσικής διαδικασίας, αλλά κακής προαίρεσης από κάποιους ανθρώπινους παράγοντες . Κατά κάποιο τρόπο, η σημερινή επείγουσα κατάσταση είναι πιο τραυματική, ακριβώς επειδή είναι πιο αόρατη.

Για τα παιδιά αυτά, το σχολείο θα μπορούσε να λειτουργήσει ως καταφύγιο, ως θεραπευτικό πλαίσιο. Ως τόπος που μπορούν να ηρεμήσουν, να παίξουν, να συζητήσουν για τις αγωνίες τους με τους εκπαιδευτικούς τους (όπως πολλά παιδιά ήδη κάνουν), να επεξεργαστούν το τραύμα μέσα από καλλιτεχνικές, θεατρικές ή αθλητικές δραστηριότητες , να καλλιεργήσουν την ομαδικότητα και την αλληλεγγύη μέσα από ομαδική εργασία και ομάδες κοινωνικο-συναισθηματικής αγωγής, να αναπτύξουν αυτοεκτίμηση, να εμπνευστούν για ένα καλύτερο αύριο, μέσα από τη γνώση και τη διερεύνηση. Στη σημερινή συγκυρία, τα παραπάνω είναι ίσως πιο σημαντικά από το ‘να βγει όλη η ύλη’.  Αν θέλαμε να είμαστε πραγματικά υπεύθυνοι απέναντι στα παιδιά μας, το ‘σχολείο ως καταφύγιο’ θα έπρεπε να είναι ολοήμερο σε όλες τις βαθμίδες, με σίτιση δύο ή τριών γευμάτων την ημέρα. Ιδρύματα φιλοξενίας και μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί ήδη εκπληρώνουν αυτήν  την ανάγκη: μεγάλοι αριθμοί παιδιών καταφεύγουν καθημερινά στους χώρους ιδρυμάτων μέχρι το βράδυ,  κάνουν απογευματινή μελέτη και δημιουργικές δραστηριότητες, σιτίζονται μέχρι και το δείπνο και το βράδυ επιστρέφουν σπίτι τους. Αυτή η δυνατότητα επιλογής θα έπρεπε να παρέχεται από το δημόσιο σχολείο. Δεν είναι πανάκεια, αλλά θα ανακούφιζε όλο και περισσότερους γονείς που αδυνατούν να παρέχουν οικονομική και συναισθηματική φροντίδα στα παιδιά τους τις απογευματινές ώρες.

Σύμφωνα με την οικοσυστημική θεωρία, όταν ένα μέρος (μαθητές) του συστήματος (σχολείο) υποφέρει, τότε υποφέρει όλο το σύστημα. Και για να σταματήσει να υποφέρει, θα πρέπει να αλλάξει και το σύστημα, όχι μόνο οι μαθητές. Αντ΄αυτού, το ελληνικό σχολείο, όχι μόνο δεν προσαρμόζεται στις σημερινές αυξημένες ανάγκες των παιδιών (όπως για παράδειγμα,  εισάγοντας μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τάξη, σχολικούς ψυχολόγους, επιμόρφωση εκπαιδευτικών), αλλά κινείται προς την ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση, δημιουργώντας τεράστια τμήματα μαθητών, συγχωνεύοντας ήδη συνωστισμένα σχολεία, εξουθενώνοντας εκπαιδευτικούς με βεβαρυμένα ωράρια, πολλαπλά σχολεία, γραμματειακή υποστήριξη και το άγχος της εν μια νυκτί απόλυσης, να κρέμεται πάνω από το κεφάλι τους.  

Σύμφωνα με τους Rothi and Leavey (2006), το νέο όραμα για το σχολείο θα είναι η εκπαίδευση μαζί με την προαγωγή της ψυχικής ευημερίας  των μαθητών. Σύμφωνα επίσης με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (2001), το σχολείο, «που είναι φιλικό προς τα παιδιά»: ‘Ενθαρρύνει τον αλληλοσεβασμό και την ισότητα, προωθεί την ενεργό δράση και τη συνεργασία, δεν στηρίζει τη σωματική τιμωρία και δεν ανέχεται το σχολικό εκφοβισμό. Στηρίζει και φροντίζει, παρέχοντας εκπαίδευση που ανταποκρίνεται στην πραγματική ζωή των παιδιών. Τέλος, βοηθά τις σχέσεις μεταξύ σχολείου και οικογένειας, ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα και τις ακαδημαϊκές ικανότητες, προωθεί την αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση στα παιδιά’. Η αναφορά του Παγκόσμιου Οργανισμού ΥΓΕΙΑΣ σε αυτή τη διευρυμένη αποστολή του σημερινού σχολείου δεν είναι τυχαία. Η διάλυση του δημόσιου σχολείου δεν θα έχει αντίκτυπο μόνο ως προς την ποιότητα εκπαίδευσης που προσφέρει. Θα έχει αντίκτυπο και ως προς την προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών -σε μια εποχή, όπου η ψυχική υγεία δοκιμάζεται από πολλές διαφορετικές κατευθύνσεις.  

 

Πηγές

Finney, D. (2006). ‘Stretching the Boundaries: Schools as Therapeutic Agents in Mental Health. Is it a Realistic Proposition?’, Pastoral Care in Education: An International Journal of Personal, Social and Emotional Development, 24:3, 22-27

Garbarino, James ετ αλ. 1992.  ‘Children in Danger: Coping with the Consequences of Community Violence’. ERIC (U.S. Dept. of Education), 1992

Rothì, D. & Leavey, G. (2006): ‘Mental Health Help-Seeking and Young People: A Review’, Pastoral Care in Education: An International Journal of Personal, Social and Emotional Development, 24:3, 4-13

World Health Organization, 2001, WORLD HEALTH ORGANIZATION (2001– last update) ‘Mental health: strengthening mental health promotion. Fact sheet 220’. Online at www.who.int/mediacentre/factsheets/fs220/en/print.html
Βικτωρία Πρεκατέ, www.brightplanet.blogspot.gr, 15/7/2013

Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελευθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση,Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Μετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).



http://www.redcross.gr/ Εκπαιδεύει και τοποθετεί εθελοντές σε πολλούς φορείς ανά την Ελλάδα για την αρωγή ατόμων που έχουν ανάγκη. Τομέας Νοσηλευτικής και Τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας



Αν
θέλετε να βοηθήσετε τους άστεγους και άπορους, δείτε τις ακόλουθες πηγές:


Οδηγός επιβίωσης αστέγων της «Κλίμακας»
http://www.klimaka.org.gr/newsite/downloads/astegoi_odigos_epiviosis.pdf


Συσίτα της Εκκλησίας της Ελλάδος
http://www.ecclesia.gr/greek/koinonia/fagito.html





Στα πλαίσια δραστηριότητας του ενεργού πολίτη, ενός πολίτη που ενδιαφέρονται γαι το περιβάλλον και τους συνανθρώπους, προτείνουμε τον ακόλουθο ιστότοπο για ενυπόγραφες διαμαρτυρίες, για διάφορους καλοπροαίρετους σκοπούς:

www.thepetitionsite.com

www.savejapandolphins.org