Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

1)"Η κακοποίηση του παιδιού στο σχολείο και στην οικογένεια", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607


2)"Γυναικεία ευτυχία:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=1076


3)"Πρόγραμμα αυτο-εκτίμησης για παιδιά .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή". Β' ΕΚΔΟΣΗ

Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς κι εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, παραγγελία με αντικαταβολή στο 210-6714371. http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607. Δελτίο τύπου για το βιβλίο εδώ


4)ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ!"Συζητώντας με την εσωτερική μητέρα". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας.

Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ τηλ. 2016714371. Δελτίο τύπου εδώ

Πληροφορίες και περιεχόμενα http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3791



ΟΜΙΛΙΕΣ

Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες.


Στη δύσκολη συγκυρία που διανύει η χώρα μας, η Πρεκατέ Βικτωρία προσφέρει περιορισμένο αριθμό δωρεάν ενημερωτικών ομιλιών σε σχολεία (μέσω συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, απογευματινές ώρες) σχετικά με θέματα βίας, αυτοεκτίμησης, ψυχικής ανθεκτικότητας στα παιδιά, προετοιμασίας για την επαγγελματική ζωή κ.α.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε και να ρωτήσετε απορίες (δωρεάν συμβουλευτική μέσω email) στο vprekate@gmail.com.




---------------------------------------------------------

Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του.

Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωση της συμπόνιας, της αλλοτρίωση κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, είναι περισσότερο σημαντική από ποτέ η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή. Περισσότερα εδώ brightplanet.blogspot.gr/2017/03/blog-post.html


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ
Προωθούνται οι σύνδεσμοι για κάποια 20λεπτα εκπαιδευτικά βίντεο που έχω φτιάξει και θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα στους συναδέλφους για θεματική εβδομάδα, προγράμματα αγωγής υγείας, δράσεις κατά του εκφοβισμού, σχολική και κοινωνική ζωή κλπ.

Σχολικός εκφοβισμός https://www.youtube.com/watch?v=1BFJou1I7_s

Οικολογία, διατροφή, προστασία των ζώων https://www.youtube.com/watch?v=B9f0E6fI1TM

Ενδο-οικογενειακή βία https://www.youtube.com/watch?v=utM9r3j49iE&t=200s

Αυτο-εκτίμηση για παιδιά https://www.youtube.com/watch?v=Gh9QPKzMYJU

Η Οιδιπόδεια πληγή

 

Η σεξουαλική κακοποίηση του παιδιού μέσα στην οικογένεια, είτε σε σωματική μορφή, είτε σε κεκαλυμμένη συναισθηματική μορφή αποτελεί μια μεγάλη κρυφή πληγή στην ελληνική κοινωνία (όπως και πολλές άλλες). Είναι πολύ πιο διαδεδομένη από όσο φανερώνεται, καθώς η πλειοψηφία των θυμάτων δεν θα μιλήσει, παρά μόνο όταν ενηλικιωθεί-ή ποτέ. Εκτός  από τις πιο ακραίες μορφές σεξουαλικής  κακοποίησης (βιασμός, εγκυμοσύνη λόγω της κακοποίησης), οι υπόλοιπες είναι εξαιρετικά δύσκολο να αποδειχθούν, και η ελληνική οικογένεια είναι  συχνά εξαιρετικά δύσκολο να αποδεχθεί ότι κάτι τέτοιο συμβαίνει. Για αυτό προτιμούν να σιωπήσουν το παιδί και  να το κατηγορήσουν είτε ως ψεύτη, είτε ως φαντασιόπληκτο, είτε ακόμη ότι προκάλεσε την κακοποίηση!  Ο ρόλος της μητέρας στις περιπτώσεις κακοποίησης  πατέρα - κόρης έχει εκτεταμένα αναλυθεί στη βιβλιογραφία. Σε πολλές περιπτώσεις, θα εθελοτυφλούν μέχρι εκεί που δεν παίρνει άλλο, κι όταν τελικά η κακοποίηση, μετά από χρόνια  ζημιά στο παιδί αποκαλυφθεί, λένε «α το τέρας, δεν είχα καταλάβει τίποτα, δεν γνώριζα»… Τη στιγμή που μπορεί όλη γειτονιά να υποψιάζεται –αλλά βεβαίως κανείς να μην μιλά. Φυσικά, δεν υπάρχει «δεν γνωρίζω» για αυτό που συμβαίνει μέσα στο σπίτι μας. Υπάρχει «δεν θέλω να γνωρίζω και φροντίζω να μην εκθέτω τον εαυτό μου σε καμία σκηνή, όπου μπορεί να υπάρχει η πιθανότητα να μάθω». Η μητέρα οφείλει να δεχθεί ψυχοθεραπεία, στον ίδιο βαθμό που τη χρειάζεται και η κόρη (και εννοιείται, ο πατέρας). Η αποστροφή και η άρνηση δεν εμφανίζονται βέβαια μόνο στη μητέρα. Δεν είναι τυχαίο που γειτονιά, εκπαιδευτικοί, ακόμη και επαγγελματίες σε ιδρύματα παιδικής προστασίας,  έχουν κατά καιρούς εκφράσει απροθυμία να δεχτούν σεξουαλικά κακοποιημένα παιδιά, λες και είναι ‘κατεστραμμένα και βρώμικα προϊόντα’ που θα τους χαλάσουν τα υπόλοιπα! Ρατσισμός δηλαδή εναντίον των κακοποιημένων παιδιών.

Σε άλλες περιπτώσεις, η μητέρα μπορεί να γνωρίζει και απλά να κατηγορεί την κόρη ότι ξελογιάζει τον άντρα της! Οποιαδήποτε διαστρέβλωση, όσο παράλογη, είναι αποδεκτή, αρκεί να μην αποδεχθεί την αλήθεια: ότι ο άντρας της είναι βαθιά διαταραγμένος, ότι οφείλει να προστατέψει τα παιδιά της, το οποίο δεν μπορεί παρά να σημαίνει: διαζύγιο. Αυτή η λέξη είναι πολύ τρομακτική, ακόμη και σήμερα, για πολλές γυναίκες. Πιστεύουν ότι είναι ανίκανες να μεγαλώσουν τα παιδιά τους μόνες τους ή ότι είναι η απόλυτη ντροπή να μείνει μια γυναίκα διαζευγμένη (ιδιαίτερα σε  συντηρητικούς κύκλους). Νομίζουν ότι έχουν ανάγκη το γάμο τους, λες και είναι μωρά που έχουν απόλυτη ανάγκη τη μαμά τους. Κι όταν ακριβώς βλέπουν τον εαυτό τους σαν αδύναμα μικρά παιδιά, που έχουν ανάγκη από έναν εξουσιαστή-σωτήρα-μπαμπά, δεν έχουν ενηλικιωθεί, άρα είναι αδύνατον να παίξουν το ρόλο του γονέα και να προστατέψουν τα δικά τους παιδιά. Η μητέρα μπορεί να προβάλλει τη δική της αναξιότητα ως γυναίκα στην κόρη της. Αν η μητέρα πιστεύει ότι ως γυναίκα δεν αξίζει, γιατί να πιστέψει ότι η κόρη της αξίζει; Ό,τι και να συμβαίνει, πάνω από όλα βάζει την ανάγκη να έχει το σπίτι έναν άντρα, ό,τι κι αν κάνει αυτός ο άντρας.

Μακροπρόθεσμα, η σεξουαλική κακοποίηση του παιδιού μέσα στην οικογένεια ζημιώνει την ικανότητα του να δημιουργήσει αργότερα υγιείς συντροφικές σχέσεις. Τραυματίζει τη σεξουαλικότητα, εισάγει τη ντροπή (που είναι δύσκολο να  την αφήσει, όσο κι αν γνωρίζει ότι δεν ευθύνεται εκείνο), καταστρέφει την εμπιστοσύνη. Για να προκύψει μια υγιής συντροφική σχέση και οικογένεια (τα παιδιά εισπράττουν με  έμμεσο τρόπο την υγεία στη σχέση μεταξύ των γονιών τους), θα πρέπει να υπάρχει ισορροπία στην ισχύ των δύο συντρόφων, ισορροπία στην αυτάρκειά τους, ισορροπία στην έλξη. Για να διατηρηθεί η έλξη, χρειάζεται να μπορεί να ‘κρατήσει’ ο κάθε σύντροφος την ενέργεια του φύλου του (αρσενική ή θηλυκή) με αυτοεκτίμηση. Αυτό, για τα σεξουαλικά κακοποιημένα παιδιά που έχουν ενηλικιωθεί, είναι πολύ δύσκολο -τουλάχιστον αν δεν έχουν εργαστεί στην προσωπική τους θεραπεία.  Η έλξη στα ζευγάρια δεν φεύγει έτσι. Μπορεί να αλλάζει κατά την πάροδο του χρόνου, αλλά δεν φεύγει έτσι. Για να φύγει , κάτι έχει γίνει. Κι αυτό το κάτι, συνήθως έχει να κάνει με βιώματα στην οικογένεια (ακόμη κι αν δεν είναι σεξουαλική κακοποίηση). Σε κάποιες περιπτώσεις, η έλξη φεύγει, γιατί είναι καιρός να προχωρήσουν οι σύντροφοι σε άλλες φάσεις της ζωής τους. Τότε όμως,  η απώλεια της έλξης δεν είναι τόσο οδυνηρή, φαίνεται σαν φυσική ροή και μπορούν να διατηρήσουν μια σχετικά φιλική επικοινωνία. Όταν όμως η έλξη χάνεται επειδή ενεργοποιούνται τραύματα της παιδικής ηλικίας, η απώλεια της έλξης, είναι εξαιρετικά επώδυνη- και για εκείνον που τη χάνει και για εκείνον που νιώθει ότι δεν είναι πια επιθυμητός. Μαζί με την ενήλικη απώλεια, ενεργοποιούνται όλα τα αθεράπευτα τραύματα του παρελθόντος και το άτομο νιώθει απελπισμένο.

Χρησιμοποιώ τον όρο ‘Οιδιπόδεια πληγή’, γιατί δεν πιστεύω στον όρο ‘Οιδιπόδειο σύμπλεγμα’- η παρεξηγημένη αυτή ψυχαναλυτική αυτή έννοια, υπονοεί κάποιου είδους αμοιβαία έλξη μεταξύ γονιού και παιδιού του αντίθετου φύλου. Δεν ισχύει, στην πραγματικότητα, υπάρχει η διαγενεακή μετάδοση της ‘Οιδιπόδειας πληγής’, επειδή ακριβώς λόγω της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης/παρενόχλησης μέσα στην οικογένεια, το ενήλικο άτομο (μεταξύ άλλων δεινών συνεπειών) αδυνατεί να ‘κρατήσει’ με αυτοεκτίμηση την ενέργεια του φύλου του (θηλυκότητα, αρσενικότητα) , ως συνέπεια, αποτυγχάνει να νιώσει και να διατηρήσει υγιή έλξη με σύντροφο αντίστοιχης ηλικίας και ισχύος (ισορροπία) και σε κάποιες περιπτώσεις, επιδιώκει να καλύψει τη μοναξιά και την τραυματισμένη σεξουαλικότητά του, αντλώντας ενέργεια και ασκώντας ισχύ στον πιο άμεσα διαθέσιμο και ευάλωτο υποψήφιο θύμα: το παιδί του. Και ενώ, η άμεση σωματική σεξουαλική κακοποίηση  είναι πιο σπάνια (αν και πολύ συχνότερη από όσο γνωρίζουμε), η ίδια δυναμική σε συναισθηματικό επίπεδο είναι πολύ συνηθισμένη (πόσες γυναίκες δεν έχουν να δηλώσουν ‘πεθερόπληκτες’ λόγω της αρρωστημένης και ζηλόφθονης κτητικότητας της πεθεράς προς το γιο;)  Όταν συμβαίνει αυτό στο παιδί, εκείνο με τη σειρά του είναι  πιθανό να επαναλάβει τον κύκλο στα δικά του παιδιά-εκτός κι αν προηγηθεί αυτογνωσία και θεραπεία. Η ενέργεια που θα έπρεπε το παιδί να έχει, ελεύθερη και ανεπηρέαστη για να ανακαλύψει όταν μεγαλώσει τη δική του σεξουαλικότητα, με αυτοεκτίμηση, σεβασμό και χωρίς ενοχές- δεν υπάρχει. Έχει αντληθεί ή διαστρεβλωθεί από τον γονιό που τη χρησιμοποίησε, έστω και με έμμεσους τρόπους, για να καλύψει τα δικά του τραύματα και κενά. Η φυσική κατάσταση του παιδιού που μεγαλώνει είναι να νιώθει άνετα και ωραία με την θηλυκότητα ή αρρενωπότητά του. Αυτή η φυσική κατάσταση τραυματίζεται από τη διαγενεακή Οιδιπόδεια πληγή. Το παιδί πλημμυρίζεται με τέτοιο αίσθημα ενοχής, που δεν πιστεύει ότι αξίζει μια υγιή ευτυχισμένη σχέση. Η πεποίθηση αυτή λειτουργεί υποσυνείδητα και σαμποτάρει τις σχέσεις, κάνοντας την έλξη να εξατμιστεί.

Η αγάπη προς τον εαυτό και η αγάπη προς τους άλλους είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Δεν μπορείς να αγαπήσεις τους άλλους αν δεν αγαπάς τον εαυτό σου- αλλά και το αντίστροφο! Μάθε να αγαπάς τους άλλους, για να μπορέσεις να αγαπήσεις τον εαυτό σου. Μία προηγούμενη γενιά γυναικών καταπιεσμένων, χωρίς τη δυνατότητα να αναπτύξουν το δημιουργικό τους  δυναμικό, προγραμματισμένες ότι η μόνη αξία της γυναίκας στην κοινωνία είναι να παντρευτεί και να κάνει παιδιά, σε συνδυασμό με μια προηγούμενη γενιά ανδρών, σχετικά συναισθηματικά αναλφάβητη, προγραμματισμένη ότι ο ορισμός του ανδρισμού είναι η έντονη σεξουαλική δραστηριότητα και η απιστία, σε συνδυασμό με ταυτόχρονη υποτίμηση των γυναικών, δεν είναι και η καλύτερη συνταγή για μια επιτυχή σχέση! Πίσω από τις μάσκες της κανονικότητας, η ανασφάλεια, η έλλειψη επαφής με τον εαυτό  και συνεπώς με το σύντροφο, η τραυματισμένη σεξουαλικότητα, η ανημποριά να βρει γαλήνη και πλήρωση,  οδηγούν  το γονιό σε εθισμούς, σε αγοραίο σεξ, ή σε ακραίες περιπτώσεις στην κτητικότητα (συναισθηματικά ή σεξουαλικά ) στο πιο εύκολο, ευάλωτο  θύμα: το παιδί του. Το παιδί δεν θεωρείται ως πλάσμα που δικαιούται να ζήσει τη δική του ζωή, τη δική του ελευθερία, αλλά ως κτήμα, ως απόκτημα, ως επένδυση που πρέπει να ανταποδώσει και ως εύφορο έδαφος για τους πειραματισμούς του διαταραγμένου ενήλικα.  Η κτητική μητέρα  δεν θα αφήσει ποτέ το γιο να απογαλακτιστεί, ίσως σαμποτάρει όλες τις σχέσεις του, ίσως χαρεί όταν τον βλέπει να πληγώνει άλλες κοπέλες, παίρνοντας εκδίκηση για τις δικές της παλιές πληγές. Ο κτητικός πατέρας ίσως βρει στην έφηβη κόρη εύφορο έδαφος για τις δικές του καταπιεσμένες σεξουαλικές φαντασιώσεις ή/και έμπρακτους πειραματισμούς. Βεβαίως το δεύτερο είναι πολύ σοβαρότερο από το πρώτο. Δεν παύουν όμως και να δύο να τραυματίζουν και να εξασθενούν το παιδί.

Η ενδο-οικογενειακή σεξουαλική κακοποίηση δεν είναι ποτέ φταίξιμο του παιδιού. Ξεκινά από τον αθεράπευτο γονιό. Όμως η ενέργεια του παιδιού συλλαμβάνεται, παγώνει, και δεν μπορεί αν αναπτυχθεί ως υγιής άνδρας ή γυναίκα με αυτοεκτίμηση. Συχνά, δεν θα έλκει και δεν θα έλκεται από υγιείς συντρόφους αλλά θα επιλέξει συντρόφους που θα είναι επίσης τραυματισμένοι και θα ανταλλάσσουν μεταξύ τους καταστροφικά σενάρια προδοσίας, απιστίας και συνεξάρτησης, ενώ η έλξη εξαφανίζεται. Τα παιδιά τους, θα είναι ενδιάμεσα στην ανταλλαγή πυρών, ενώ ο μοναχικός γονιός ίσως  επιλέξει το ακατάλληλο δέσιμο με το παιδί,  για να κατευνάσει τη δική του μοναξιά και παραμέληση. Η Οιδιπόδεια πληγή περνά από γενιά σε γενιά με βασικά μηνύματα «Δεν είμαι εντάξει έτσι όπως είμαι. Δεν είμαι αρκετά καλός/ή ως άνδρας/γυναίκα. Η σεξουαλικότητά μου  είναι κάτι κακό και βρώμικο’.

Τι μπορεί να κάνει για να θεραπευτεί

1)Ως ενήλικας, θα χρειαστεί ένα διάστημα συναισθηματικής ή/και φυσικής απόστασης από τον κακοποιητικό γονιό. Είναι πολύ δύσκολο, να ανακτήσει την ενέργεια και δύναμή του αν βρίσκεται γύρω από το άτομο που του δημιούργησε το πρόβλημα.

2)Να διαβάσει και να ενημερωθεί για την ενδο-οικογενειακή σεξουαλική κακοποίηση και για μεθόδους αυτό-θεραπείας

3)Να έχει επίγνωση ότι είναι θύμα θύματος. Ο γονιός πρέπει να πέσει από το θεϊκό βάθρο, αλλά ταυτόχρονα δεν είναι φρανκεστάιν,  αλλά είναι κι εκείνος θύμα άλλων.

4)Η θεραπεία είναι η σημαντικότερη ευθύνη απέναντι στον εαυτό του,  αλλά και τις επόμενες γενιές. Δεν μπορεί να αλλάξει το παρελθόν. Μπορεί όμως να σταματήσει τη διαγενεακή μετάδοση της Οιδιπόδειας πληγής.

5)Να παρατηρεί πώς είναι οι πραγματικά επιτυχείς κι ευτυχισμένες σχέσεις και να παραδειγματίζεται

6)Να ζητήσει βοήθεια από το Θεό και τους αγγέλους, οι πιο καθαρές μορφές αρσενικής και θηλυκής ενέργειας βρίσκονται στον ουρανό. Να ζητήσει από το Θεό να τον/ην βοηθήσει νιώσει καλά για τον εαυτό του/της ως άνδρας/γυναίκα. Να προσευχηθεί για καθοδήγηση για την συναισθηματική και σεξουαλική του υγεία. Το ότι ο Θεός θα κοκκινίσει ή θα κατακρίνει αν Του ζητηθεί βοήθεια σχετικά με τη σεξουαλικότητα, δεν είναι παρά μια ανθρώπινη προβολή. Η σεξουαλικότητα είναι μέρος της ανθρώπινης φύσης. Υπάρχει ένας υγιής, φωτεινός τρόπος να βιωθεί, που προάγει τη ζωή και την αγάπη και υπάρχει κι ένας σκοτεινός, διαστρεβλωμένος, εθιστικός τρόπος  να βιωθεί, που  προάγεται κατά κόρον από τα ΜΜΕ και καταστρέφει τη σχέση με τον εαυτό, τη σχέση με την ψυχή του ατόμου, αλλά και τη σχέση με το σύντροφο –ακόμη και αν φαίνεται να έχουν τις ίδιες προτιμήσεις. Η σεξουαλικότητα δεν είναι ανύπαρκτη στη ζωή του ανθρώπου, αλλά δεν είναι και το παν. Γίνεται το παν, όταν χρησιμοποιείται για να απωθηθούν οι δυσκολίες και τα τραύματα. Ο Θεός μπορεί να βοηθήσει και σε αυτό, να δείξει το δρόμο για θεραπεία. Κάθαρση, ελευθερία από τον εθισμό, αθωότητα και ομορφιά.

Όπως η Οιδιπόδεια πληγή θεραπεύεται ατομικά και συλλογικά, πολλοί άνθρωποι θα νιώσουν πιο γαλήνιοι, πιο ελαφριοί, πιο ελεύθεροι. Οι σχέσεις θα είναι πιο απλές και πιο χαρούμενες, μακριά από προδοσίες, εγωκεντρικό δράμα και σαπουνόπερες τσακωμών και παρεξηγήσεων. Τα παιδιά θα νιώθουν πιο ελεύθερα κι ανακουφισμένα, που δεν θα κουβαλούν το φορτίο των γονιών τους . Η σεξουαλικότητα μπορεί να βρει τη σωστή θέση της στη ζωή, όχι σαν κάτι απωθημένο, ούτε σαν το πιο σημαντικό πράγμα στον κόσμο, αλλά τη σωστή ισορροπημένη της θέση. Μπορεί να γίνει μια δύναμη για καλό, παρά μια δύναμη που κρατά τους ανθρώπους πίσω. Ο Θεός μπορεί να μας βοηθήσει να θεραπευτούμε και να πετύχουμε την ευτυχία, παρά τον πόνο που μας ταλανίζει σήμερα. Το σεξ ΔΕΝ είναι το νόημα της ζωής. Η πνευματικότητα, η σύνδεση με τη θείο είναι η πηγή της ευτυχίας. Οποιαδήποτε πραγματική χαρά και αν έρχεται στη ζωή (μέσα από τη δουλειά, τη δημιουργικότητα, τα παιδιά, τη φύση, τις παρέες) είναι επειδή η θεϊκή ενέργεια εμποτίζεται, διαχέεται μέσα από τις δραστηριότητες αυτές. Οι δραστηριότητες/άλλα άτομα, δεν είναι παρά τα κανάλια. Χωρίς την παροχέτευση της θεϊκής ενέργειας, καμιά μα καμιά δραστηριότητα ή εμπειρία δεν πρόκειται να δώσει πραγματική ευτυχία. Όταν η σεξουαλικότητα είναι τραυματισμένη δημιουργούνται μπλοκαρίσματα που σταματούν τη ροή της ενέργειας στη ζωή μας. Ίσως μια μέρα να μην  υπάρχει τηλεόραση να προσπαθεί να περάσει τα σκοτεινά της μηνύματα για τη βία και το διαστρεβλωμένο σεξ ή  ίσως οι άνθρωποι να μην την βλέπουν πια. Ίσως οι άνθρωποι να επιλέγουν αμέσως  να θεραπεύσουν τις πληγές τους κι όχι να τις περνούν σαν άβουλοι εργάτες στη βιομηχανική γραμμή από τη μία ζωή στην άλλη. Ίσως μια μέρα, να έχουμε αρκετή ταπεινότητα για να δεχτούμε ότι ο Θεός μπορεί να βοηθήσει  σε κάθε πρόβλημα-και να Τον αφήσουμε να  κάνει τη δουλειά Του. Τότε θα είναι οι άνθρωποι πραγματικά ελεύθεροι να εκφράσουν την αλήθεια και τη ζωή. Και αυτό μπορεί να ξεκινήσει από τώρα.

Πρεκατέ Βικτωρία, 10/2/2013, www.brightplanet.blogspot.gr

"Άνευ όρων και αμετάκλητα παραιτήθηκαν από την εθνική κυριαρχία"
Αξιολόγηση μαθητών, αξιολόγηση σχολείων, δήθεν αξιοκρατία και πώς ένας 14χρονος μαθητής ζωγράφισε την Ελλάδα!
Μισογυνισμός τον 21ο αιώνα, ένα συγκλονιστικό βιβλίο και η τραγική ιστορία μιας αφανούς ηρωίδας
Make believe:Η ετερο-εκπληρούμενη προφητεία
Grooming εφήβων: όταν ο 'έρωτας' ενηλίκου-έφηβης αποκαλύπτει το αληθινό του πρόσωπο
Το λάθος της αποχής
Γυναίκες μόνες στο δυτικό κόσμο: σχολιασμοί σε ένα βιβλίο
Πάσχα 2014

Οι χαμαιλέοντες (και η λαμπρή εξαίρεση του ΕΠΑΜ)
Σκέψεις σχετικά με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
Ακραία βία στα παιδιά
Αυτοτραυματισμός στους εφήβους
"Επανακαλωδίωση" και εργασία
Αφθονία, ευλογία, ασφάλεια
Ψυχολογικό αντίκτυπο της κρίσης στα παιδιά (2)
The way out is the way up
Σχόλια και προτάσεις για την παιδεία
Πώς να περάσουμε σε εθνικό κρατικό νόμισμα-οι 100 πρώτες μέρες-πρόταση ΕΠΑΜ
Αρπαγή γης, το νέο κυνήγι θησαυρού των επενδυτών
Καλή χρονιά (ή πώς να την κάνουμε...)

2013
Κλείνοντας το 2013
Έφηβοι και κίνδυνοι στο Διαδίκτυο
Διεθνής Συνάντηση ΕΠΑΜ
Αυτοπροστασία των παιδιών από τη λεκτική βία
Μιλάμε στα παιδιά για την κρίση στις σχολικές εορτές;
Πώς να βοηθήσουμε τα απομονωμένα παιδιά
Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας στους νέους
Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Bullying κράτους ενταντίον πολιτών
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελυθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Κυβισθήσεις στις λέξεις και το θέμα με τα στρατόπεδα (ξανά),Τα 'παιδιά της δραχμής' και οι 'μάγκες του ευρώ', Ιούλιος 2012Αναμνήσεις από εθελοντική εργασία σε μοναστήρι,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση και η αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εκλογές 6ης Μαϊου:Η αρχή ενός επώδυνου τοκετού,
Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Λαθρομετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα στο Σύνταγμα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Κρίση (Μέρος 1ο): ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ή ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ, Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Σενάρια για το 2012 (Μάιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Βίαια επεισόδια στην Αθήνα, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).



http://www.redcross.gr/ Εκπαιδεύει και τοποθετεί εθελοντές σε πολλούς φορείς ανά την Ελλάδα για την αρωγή ατόμων που έχουν ανάγκη. Τομέας Νοσηλευτικής και Τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας



Αν
θέλετε να βοηθήσετε τους άστεγους και άπορους, δείτε τις ακόλουθες πηγές:


Οδηγός επιβίωσης αστέγων της «Κλίμακας»
http://www.klimaka.org.gr/newsite/downloads/astegoi_odigos_epiviosis.pdf


Συσίτα της Εκκλησίας της Ελλάδος
http://www.ecclesia.gr/greek/koinonia/fagito.html


Καταφύγιο Αγάπης και Συμπαράστασης, Αθήνα τηλ. 201-5012608


Στα πλαίσια δραστηριότητας του ενεργού πολίτη, ενός πολίτη που ενδιαφέρονται γαι το περιβάλλον και τους συνανθρώπους, προτείνουμε τον ακόλουθο ιστότοπο για ενυπόγραφες διαμαρτυρίες, για διάφορους καλοπροαίρετους σκοπούς:

www.thepetitionsite.com

www.savejapandolphins.org