Βιβλία της Πρεκατέ Βικτωρίας

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΚΑΤΕ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

1)"Η κακοποίηση του παιδιού στο σχολείο και στην οικογένεια", Ιατρικές εκδόσεις ΒΗΤΑ,2008, τηλ.για παραγγελίες αντικαταβολή 210-6714371, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607


2)"Γυναικεία ευτυχία:Πώς να ελευθερωθείτε από μια σχέση που σας πληγώνει και να ανακτήσετε την προσωπική σας δύναμη: Οδηγός αυτοβοήθειας για γυναίκες", ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΗΤΑ, 2011, http://betamedarts.gr/bookview.php?id=1076


3)"Πρόγραμμα αυτο-εκτίμησης για παιδιά .Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, Εκπαίδευση αξιών και Προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή". Β' ΕΚΔΟΣΗ

Εγχειρίδιο με βιωματικές ασκήσεις για γονείς κι εκπαιδευτικούς. Από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ, παραγγελία με αντικαταβολή στο 210-6714371. http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3607. Δελτίο τύπου για το βιβλίο εδώ


4)"Συζητώντας με την εσωτερική μητέρα". Θεραπευτικός οδηγός για να ξαναβρούμε την ιδανική μητρική αγάπη μέσα μας.

Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ τηλ. 2016714371. Δελτίο τύπου εδώ

Πληροφορίες και περιεχόμενα http://betamedarts.gr/bookview.php?id=3791


5)Μετάφραση/Επιμέλεια του 'Οδηγού Θεραπείας για τον Βιασμό' της Aphrodite Matsakis. Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007)


6)'Οδηγός εκπαιδευτικών και γονέων για την ανίχνευση της παιδικής κακοποίησης' (A' συγγραφέας) Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ (2007, Β έκδοση 2019)

Η εκπαιδευτικός και ψυχολόγος Πρεκατέ Βικτωρία έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία και ασχοληθεί με θέματα κακοποίησης παιδιών και γυναικών, σεμινάρια αυτοεκτίμησης, θεραπείας τραύματος, κατάθλιψης, αποχωρισμού-απώλειας, καθώς και θέματα ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για μαθητές με δυσκολίες.



Σύντομα άρθρα στο facebook.com/victoria.prekate.9


---------------------------------------------------------

Η εκπαίδευση στην πνευματική ζωή ως ανάγκη του παιδιού και ανθρώπινο δικαίωμά του.

Στην Ελλάδα της συναισθηματικής αγριότητας, της διάβρωση της συμπόνιας, της αλλοτρίωση κάθε έννοιας ανθρωπιάς, της μετάλλαξης του ‘ενδιαφέροντος για τον άλλον’ σε κακεντρεχές κουτσομπολιό, της αντικατάστασης των αξιών από το lifetsyle, της υιοθέτησης αυτόματων αντανακλαστικών χλευασμού και υποτίμησης οποιασδήποτε μορφής ανθρώπινης αδυναμίας, έχουμε πολλά να ωφεληθούμε από την εκπαίδευση στην πνευματική ζωή της θρησκευτικής παράδοσης του τόπου μας. Περισσότερα εδώ https://brightplanet.blogspot.com/2020/01/blog-post_25.html


YOUTUBE κανάλι Victoria Prekate

Εκπαιδευτικά βίντεο, ομιλίες, συνεντεύξεις κλπ https://www.youtube.com/channel/UCPQUL5W0B32LIG15tfTS5BA Στο ιστολόγιο αυτό αναρτώνται άρθρα ψυχολογίας και προσωπικές απόψεις. Τα θέματα που με ενδιαφέρουν είναι η προστασία του παιδιού, η πρόληψη και θεραπεία της ενδο-οικογενειακής βίας, οι εφαρμογές της ψυχολογίας στην βελτίωση της καθημερινής ζωής και η σχέση ψυχολογίας και πνευματικής ζωής μέσα από την Ορθοδοξία.
myows online copyright protection

Εθισμός στο χρήμα


Τα ημερολόγια του κ. Τσοχατζόπουλου, που δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα, προκαλούν έκπληξη και προβληματισμό. Από την πλευρά του ψυχολόγου, παρατηρώντας  την  ένταση του γραφικού χαρακτήρα, τις απότομες γραμμές και τις μουτζούρες, όπως και τα συναισθηματικά ξεσπάσματα στο χαρτί, βλέπω την ψυχική ένταση, κάποιου που έχει εγκλωβιστεί στα τάρταρα του εθισμού στο χρήμα. Η πιο χαρακτηριστική φράση είναι αυτή που αναφέρθηκε από τα ΜΜΕ: «θέλω λεφτά, λεφτά, λεφτά» http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=141083&catid=3

Θεωρώ ακόμη πιο αξιοπερίεργο, όχι τόσο το ότι ήθελε λεφτά (δεν είναι ο μόνος εξάλλου…), αλλά το ότι είχε ανάγκη να το γράψει... Σε καμία περίπτωση δεν επιχειρώ διάγνωση σε κάποιον που δεν έχω δει. Η φράση  όμως αυτή μου προκάλεσε κάποιες σκέψεις σχετικά με τον εθισμό. Θα μπορούσε να ήταν η εικόνα κάποιου που είναι βαριά εθισμένος στο χρήμα. Υπάρχει και αυτός ο εθισμός. Όπως είναι κάποιος εθισμένος στην ηρωίνη, στο αλκοόλ, στο σεξ, στο τζόγο, στα ψώνια, στο Διαδίκτυο, στην υπερφαγία ή οτιδήποτε άλλο, έτσι και  μπορεί να είναι εθισμένος στο χρήμα (ή  στην εξουσία). Το χρήμα λειτουργεί ως ‘η ουσία που αλλάζει τη διάθεση’ (mood altering substance). Όπως ο κάθε εθισμός παρουσιάζει το φαινόμενο της ‘εξάρτησης’ (έντονη δυσφορία στην έλλειψη της ουσίας) και το φαινόμενο της ‘ανοχής’ (χρειάζονται όλο και μεγαλύτερη ποσότητα για να νιώσουν την ίδια ένταση ευφορίας), έτσι συμβαίνει και με τον εθισμό στο χρήμα. Τα εκατομμύρια χρειάζεται να πολλαπλασιαστούν, για να νιώσει ο εθισμένος το ίδιο φιξάρισμα ( ‘high’). Δεν έχει καμία σημασία τι κάνει τα χρήματα-μπορεί να μην τα χρησιμοποιεί καν. Και μόνο όμως η θέα των μηδενικών στο λογαριασμό, προσφέρει μια απελευθέρωση αδρεναλίνης στον εθισμένο, που δεν μπορεί να του προσφέρει καμία άλλη εμπειρία. Όπως όλοι οι εθισμοί, έτσι και ο εθισμός στο χρήμα, ακολουθεί κύκλους εμμονής και φαντασίωσης, σχεδιασμού, πραγματοποίησης, στιγμιαίας ευφορίας, επιστροφής στην πραγματικότητα, ενοχής και απόγνωσης, δικαιολόγησης-άρνησης-εκλογίκευσης, ακόμη μεγαλύτερης ενοχής, καταρράκωσης, και τέλος ακόμη μεγαλύτερου κενού και αγωνίας (εξ΄ού και η ανάγκη να επαναλάβει τον κύκλο).

Όπως σε όλους τους εθισμούς, οι πράξεις έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε όλες τις πλευρές της ζωής του ατόμου, στη δουλειά του και στην οικογένειά του. Αλλά ο εθισμένος αδυνατεί να αντισταθεί στην εξάρτησή του, ακόμη κι αν εκθέσει σε κίνδυνο την υγεία του, την οικογένειά του, την εργασία του ή την υπόληψή του. Έτσι ο εθισμένος στο σεξ, θα πάει ακόμη και χωρίς προφύλαξη, με την άγνωστη εκδιδόμενη, κι ας βάλει σε κίνδυνο την υγεία τη δική του, αλλά και της γυναίκας του.  Ο εθισμένος στο χρήμα θα κλέψει, θα παρανομήσει, ίσως ακόμη εκθέσει νομικά και  ανίδεους συγγενείς προκειμένου να ικανοποιήσει την εξάρτησή του. Σε κάποιες περιπτώσεις, όσο πιο ριψοκίνδυνη για σύλληψη γίνεται η πράξη, τόσο περισσότερη αδρεναλίνη εκλύει και τόσο πιο πολύ ελκυστική γίνεται. 
Η άλλη διάσταση είναι αυτή της παραβατικότητας. Ο παραβάτης, υποσυνείδητα,  επιλέγει τις συμπεριφορές του, όλο και πιο προκλητικές και ριψοκίνδυνες και απρόσεκτες, όχι για να μην πιαστεί, αλλά ακριβώς για να πιαστεί (υποσυνείδητα πάντα). Ο εθισμένος στην παραβατικότητα νιώθει απόγνωση (χωρίς να το γνωρίζει) που δεν συλλαμβάνεται. Χρειάζεται απελπισμένα κάποιον εξωτερικό παράγοντα να τον οριοθετήσει, καθώς ο ίδιος δεν μπορεί να περιορίσει τον εαυτό του και νιώθει έντονο άγχος ‘μέχρι πού μπορεί να φτάσω μέχρι να με σταματήσει κάποιος’. Η αποτυχία της κοινωνίας να οριοθετήσει τον παραβάτη είναι ζημιογόνος για όλους, συμπεριλαμβανομένου και του ιδίου. Το γεγονός ότι ο κ. Τσοχατζόπουλος κρατούσε τόσο εύγλωττες σημειώσεις (και μάλιστα δεν τις κατέστρεφε!)  υποδεικνύει ότι (χωρίς να έχει συνειδητή επίγνωση) περίμενε να έρθει κάποιος να τον σταματήσει, εκεί που δεν μπορούσε να σταματήσει τον εαυτό του…

Γιατί όμως άργησε αυτή ο οριοθέτηση να έρθει τόσο; Όσο ήμασταν εμείς οι ίδιοι σε άρνηση του δικού μας εθισμού στο χρήμα, ήμασταν σε άρνηση-αδιαφορία για τους πολιτικούς που αντανακλούν τον ίδιο εθισμό. Αυτό το επιχείρημα δεν ταυτίζεται με το παραπλανητικό ‘μαζί τα φάγαμε’. Το ‘μαζί τα φάγαμε΄ υποδηλώνει πράξεις. Εγώ μιλώ για υποσυνείδητες επιθυμίες, για ψυχική προσκόλληση, για εθισμό, ο οποίος μπορεί να εκφραστεί σε προσωπικό επίπεδο ή να μην εκφραστεί καθόλου σε πράξεις. Ο εθισμός στον υλισμό ίσως έχει αρχίσει να αλλάζει στο λαό μας και για αυτό είναι πολύ πιο έτοιμος να μην ανεχτεί και να μην συγκαλύψει διεφθαρμένους πολιτικούς και κρατικούς λειτουργούς-πολύ περισσότερο από τις προηγούμενες δεκαετίες . Δεν είναι απλώς συγκυριακό το γεγονός ότι αποκαλύφθηκε η δραστηριότητα του κ. Τσοχατζόπουλου (ακόμη και τα ημερολόγιά του). Βεβαίως, υπάρχει ο θυμός για την κρίση, όμως πιστεύω ότι ο θυμός από μόνος του δεν θα ήταν αρκετός για να ξεσκεπάσει τον εθισμό των ηγεμόνων, αν ο ίδιος ο λαός διατηρούσε  αντίστοιχους εθισμούς. Σε ψυχικό επίπεδο, η πλειοψηφία των Ελλήνων έχει καταλάβει ότι η φιλαργυρία δεν αξίζει τον κόπο. Η αόρατη αυτή αλλαγή είναι πάρα πολύ σημαντική, είναι πρωτίστως εσωτερική, έχει ήδη ξεκινήσει και όταν ολοκληρωθεί, καμία ελίτ και κανένα σύστημα διαπλεκόμενων συμφερόντων δεν θα μπορεί να της αντισταθεί.

Υ.Γ. Όπως και στην παιδαγωγική, ας θυμηθούμε ότι κι εδώ ισχύει «Κριτικάρουμε την πράξη, δεν κρίνουμε το άτομο». Ναι στην κριτική των πράξεων, ναι στην απονομή δικαιοσύνης, όμως δεν έχουμε εμείς το δικαίωμα να κρίνουμε ανθρώπους. Ανθρώπους κρίνει μόνο ο Θεός. Αυτό, γιατί τα πράγματα βράζουν για ανθρωποφαγία, η οποία πολύ εύκολα μπορεί να γίνει τυφλή. 
Πρεκατέ Βικτωρία, 25/5/2012, www.brightplanet.blogspot.com

Αναρτήσεις 2013
Η μιντιακή επίθεση στην αθωότητα
Η δύναμη της θετικής σκέψης και η δύναμη του θετικού λόγου
Σκέψεις σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό
Κίνητρα μαθητών για μάθηση και δημιουργικότητα(2)
Κακοποίηση ζώων από παιδιά: αγνωστη,διαδεδομένη συνήθεια
Διαθεματικό μάθημα στην πολική αρκούδα
Σιωπηρή εκπαίδευση των παιδιών στη βία: μια βραδυφλεγής βόμβα;
Η επιλογή της ομορφιάς ή της ασχήμιας στην καθημερινή ζωή
Το σχολείο ως καταφύγιο: Ο ρόλος του σχολείου στην προάσπιση της ψυχικής υγείας των παιδιών
Παρεξηγημένη (κι επικίνδυνη) μεταφυσική

Κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς
Συναισθηματική
υπερφαγία: Όταν το ψυγείο από ‘φίλος’, γίνεται ‘εχθρός’

Αγωγή διαφυλικών σχέσεων στους εφήβους
Παρεξηγημένη υπερηφάνεια και υπεροψία
Οι τρεις μηχανισμοί επιβίωσης και το διαλυτικό του φόβου
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Β'
Αξίες (των εφήβων;) την εποχή της κρίσης, Α'
Συνεξάρτηση
Η Οιδιπόδεια πληγή
Το ανθρώπινο δικαίωμα του παιδιού να μεγαλώσει χωρίς να μισεί
Το δίλημμα της μετανάστευσης
Καλή χρονιά με χαρά, ζωή και επίγνωση

Οκτώβρης 2012,Εκπαίδευση Ειρήνης-Δάσκαλοι Χωρίς Σύνορα,Απελευθέρωση από το καλούπι, Σεπτέμβριος 2012,Γαύδος, αρκούδες και Σομαλία, Αγχώδης διαταραχή και κρίσεις πανικού,Μιντιακή αισθητική και απλότητα, Αύγουστος 2012,Ζηλοφθονία:Εθνικό πάθος;,Ελευθερία επιλογής,Προβολή κι ενοχή(Η βροχή της λύπης),Ψυχολογική στάση απέναντι στην ηγεσία,Η μιντιακή τρομολαγνεία και πώς να προστατευτούμε , Ιούνιος 2012,Η αποξένωση στην ελληνική οικογένεια εν μέσω κρίσης, Μάιος 2012,Εθισμός στο χρήμα,Πώς να βοηθήσουμε τους άστεγους,Η βροχή του φόβου,Υστερόγραφο στην αναλογία της κακοποιημένης γυναίκας,Εθνική εξάρτηση,Ποινικοποίηση της φτώχειας, ποινικοποίηση της ασθένειας Απρίλιος 2012,Η μικροβιοφοβία ως παράγοντας διακρίσεων, Ένα συγκινητικό συμβάν και ο ρατσισμός, Ο πολύ ύπουλος ρατσισμός Νο 2, Μετανάστες και ο πολύ ύπουλος ρατσισμός, Αναβλητικότητα:Τι είναι;Πώς αντιμετωπίζεται;, Μάρτιος 2012
Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου 2012, Χρήση των λέξεων σε δύσκολους καιρούς,,Φεβρουάριος 2012,Να θυμηθούμε..., Απεξάρτηση από τον υλισμό, Δουλοπρέπεια και αξιοπρέπεια, Η αυτοεκτίμηση σε σχέσεις που πληγώνουν, Ιανουάριος 2012
Ζητιανιά, ελεημοσύνη κι υπευθυνότητα..., Η παραμέληση του εαυτού στους ενήλικες: Αίτια, μορ..., Αλήθεια νοσταλγούμε το παρελθόν; , 2012: Ελπίδα,αντί για παραίτηση

2011
(Δεκέμβριος 2011): Χριστούγεννα και αντίσταση στην αλλαγή, Κρίση (Μέρος 13ο):Πίστη (και αφθονία) ή τσιγκουνιά (και φτώχεια);, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 12ο): Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά Ψυχολογικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα πα..., ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ:H ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΩΖΕΙ!!, Πίστη, φόβος και δοτικότητα, Η ορειβασία και οι άστεγοι (Νοέμβριος 2011): Οκτάποδο (Χταπόδι): Το πιο ευφυές ασπόνδυλο, Διαμαρτυρία για τα άθλια θεάματα της τηλεόρασης, Ασκήσεις ενίσχυσης αυτο-εκτίμησης, Κρίση (Mέρος 11ο):Αυτο-εκτίμηση ως έθνος (B'), Φυλλάδιο: Ψυχολογική αντιμεπτώπιση της ανεργίας, Κρίση (Μέρος 10ο): Συμμετοχική δημοκρατία, αυτοεκτ... (Οκτώβριος 2011): Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας Μέρος 2ο, Κρίση (Μέρος 9ο): ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΩΣ ΕΘΝΟΣ Α , Τι έχουμε κάνει στη γη;, Κρίση (μέρος 8ο): ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Προετοιμασία του παιδιού για την επαγγελματική ζωή...(Σεπτέμβριος 2011): Κρίση (Μέρος 7ο): Δεν μας αξίζει αυτό, ΚΡΙΣΗ (Μέρος 6ο): Γαλήνη ή πανικός, Τι μας ενώνει (Αύγουστος 2011): Κρίση (Μέρος 5ο): Αφθονία ή φόβος της έλλειψης, Ταραχές νέων και παραμέληση (Ιούλιος 2011): Κρίση (Μέρος 4ο):Κοινωνική συνείδηση ή Διαφθορά , Κρίση (Μέρος 3ο) Ηγεσία: Λειτούργημα ή Εξουσία , Κρίση (Μέρος 2ο): Ψυχραιμία ή μίσος (Ιούνιος 2011): Διάκριση στην επιλογή θεραπευτή (Απρίλιος 2011): ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ, Τα διδάγματα της Φουκουσίμα (Μάρτιος 2011): Προσκόληση στα βρέφη κι αίσθηση του εαυτού, Παιδόφιλοι και θεραπεία

(Φεβρουάριος 2011): Η έξοδος από την κακοποιητική συντροφική σχέση, (Ιανουάριος 2011): Σεβασμός στα ζώα

2010 (16)

(Νοέμβριος 2010) Αυτοδιαχείριση και κρίση: πόσο προετοιμασμένοι είμ..., Πνευματική διάσταση της μετανάστευσης, The Earth is our home, Η Γη είναι το σπίτι μας (Αύγουστος 2010) Ανθρώπινες σχέσεις ή δημόσιες σχέσεις?, Το απαράδεκτο "τραγούδι" της "μπεμπε-λιλή" Ιούλιος, Διακοπές κι αποστεωμένα ζώα, Κοινωνικός ρόλος των σούπερ-μάρκετ; (Ιούνιος 2010) Ψυχολογική αντιμετώπιση της ανεργίας, Όταν κατακρίνουμε και δαχτυλοδείχνουμε…, Κακοποίηση παιδιών σε ιδρύματα φιλοξενίας, Ένα πρόβλημα με τις Πανελλήνιες (Απρίλιος 2010) Οικονομική κρίση στην Ελλάδα, Η κατανάλωση κρεάτος στον πλανήτη των 7δις (Ιανουάριος 2010) Τα μαθήματα της ντουλάπας, Καλή χρονιά με εθελοντισμό

2009 (16)

(Δεκέμβριος 2009) H Πολική αρκούδα: ένα αξιοθαύμαστο ζώο, Σύγχρονος ελληνικός σεξισμός και νέα κορίτσια, BURN OUT: Πώς να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθ..., Θάνατος για χόμπι (Νοέμβριος 2009) Η φροντίδα μικρών παιδιών με ειδικές ανάγκες, Έφηβοι σε συμμορίες (Αύγουστος 2009) Οι φύλακες των φαναριών, Δυσθυμία-η «καθημερινή» κατάθλιψη, Πένθος: Η ψευδαίσθηση του χρόνου (Ιούνιος 2009) Τηλεοπτική εξαθλίωση, Οικονομική κρίση, Πρωινή προσευχή, Κακοποίηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Σεξουαλικός Εθισμός


Προτεινόμενες οργανώσεις

http://www.heartsandhandsforafrica.com/ (Children in need in Zambia and S.Africa)



http://www.who-will.org/ (Children in need in Cambodia)



http://www.steppingstonesnigeria.org/ (Βοηθά παιδιά στη Νιγηρία που έχουν κακοποιηθεί)



http://www.diakonia.gr/ Εξαιρετική οργάνωση εθελοντικής παροχής βοήθειας προς παιδιά σε νοσοκομεία και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς (Αθήνα).



http://www.redcross.gr/ Εκπαιδεύει και τοποθετεί εθελοντές σε πολλούς φορείς ανά την Ελλάδα για την αρωγή ατόμων που έχουν ανάγκη. Τομέας Νοσηλευτικής και Τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας



Αν
θέλετε να βοηθήσετε τους άστεγους και άπορους, δείτε τις ακόλουθες πηγές:


Οδηγός επιβίωσης αστέγων της «Κλίμακας»
http://www.klimaka.org.gr/newsite/downloads/astegoi_odigos_epiviosis.pdf


Συσίτα της Εκκλησίας της Ελλάδος
http://www.ecclesia.gr/greek/koinonia/fagito.html





Στα πλαίσια δραστηριότητας του ενεργού πολίτη, ενός πολίτη που ενδιαφέρονται γαι το περιβάλλον και τους συνανθρώπους, προτείνουμε τον ακόλουθο ιστότοπο για ενυπόγραφες διαμαρτυρίες, για διάφορους καλοπροαίρετους σκοπούς:

www.thepetitionsite.com

www.savejapandolphins.org